Forum

Hænge Petunia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vinnie, 25. juni 2008 kl. 16.21

Hej

Er der nogen der har prøvet at formere hænge petunia?

Kan det lade sig gøre?

Hvordan gør man?

Kan man tage frø eller aflæggere til brug næste år?

God sommer

Vinnie c",))

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 25. juni 2008 kl. 20.40

Ja. Jeg har taget frø fra mine hængepetunia sidste år og dem såede jeg tidlig forår. De spire ikke så godt og de små planter er også meget sarte. Men nu er de godt i gang og begyndt at blomstre.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vinnie, 25. juni 2008 kl. 22.14

Hej Anna

Det lyder godt, at man kan tage frø fra planterne, men (lyder måske lidt dumt) skal jeg så gemme de afblomstrede blomster?

Eller hvor kommer frøene?

Ja he he jeg er altså noget ny på dette område c",))

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 27. juni 2008 kl. 21.21

Hej. Jeg lader bare nogle af de afblomstrede blomster bliver siddende på planten og når de er helt tørre tager jeg dem af og gemmer dem til næste forår hvor jeg så ryster de meget små frø ud og drysser dem oven på lidt så og priklejord. De skal ikke dækkes. De kan godt være lidt længe om at spire. De vokser meget langsomt til at begynde med og der kan også gå mange ud. Lige så snart de har lidt størrelse prikler jeg dem ud.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vinnie, 28. juni 2008 kl. 8.39

Hej Anna

Tak for dit råd, jeg vil prøve om jeg kan hitte ud af det. Håber jeg får held af det da jeg har nogle utroligt flotte dobbelte hænge Petunia i år. De er bare så smukke.

Rigtig god sommer til dig

Vinnie c",))

Nyt svar til emnet »Hænge Petunia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hænge Petunia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider