Forum

Blåregn

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie, 9. oktober 2008 kl. 16.24

Jeg er lige blevet have ejer – dejligt, men sætter straks gang i udfordringerne.

Vi har en halvmur ind til vores taresse, der er meget åbent fra muren og ud til vejen.

Jeg har altid ønsket mig en blåregn – men nu er jeg kommet i tvivl om det vil gå an der, når det kun er en halvmur... er der nogen erfaringer i den retning?

V.H
Sofie

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 9. oktober 2008 kl. 20.27

Det kommer an på hvor høj din halvmur er. Når først en blåregn er kommet godt igang, kan den nemt gro over en meter årligt, når den er nået til toppen af muren vil den gro over muren og så hænge ned. Selvfølgelig skal den bindes fast nogle steder i murværket, men det vil blive et flot syn. Det er ikke ualmindeligt at en ny blåregn er 6 -7 år om at blomstre og så trives den bedst på en sydmur.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie, 9. oktober 2008 kl. 22.26

Jeg vil tro muren er 1.5–1.7 høj, jeg tror også selv det vil blive flot, da den der vil have gode vækstbetingelser, da den netop vender mod syd.

Tak for svaret

Sofie

Nyt svar til emnet »Blåregn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Blåregn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider