Forum

Udbytte af tomater

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Newbie., 17. oktober 2008 kl. 11.45

Hej

Jeg havde i mit gamle drivhus fået plantet 3 tomatplanter (coctail, bøf og gemini) i en plantesæk på en kapillærkasse. Desuden har jeg også plantet 2 x cherry (sweet100) i krukker også i drivhuset. Planterne købte jeg fra bilka og bauhaus ca 15. april, og plantede dem med det samme i drivhuset. Planterne blev passet og nusset igennem hele sommeren med vand og gødning. Desuden fik planterne lov til at vokse med 2 stamme og resten af sideskude klippede jeg af efterhånden som de voksede frem. Udbytte af cherry tomaterne var udmærket. De sat mange klasser og vi havde glæde af dem fra juli til sidst på august. Men de tre andre planter har til sammen givet ca. 30 frugter! Det var bestemt ikke importerende. Jeg er sikker på jeg har gjort noget forkert. Men er ikke klar over hvad det kunne være. Planterne var sunde og raske og voksede meget hurtigt til toppen af mit lille drivhus. Kan det måske være pga pladsmangle? Eller har jeg plantede dem for tidligt? Eller? Hjælp.

Mvh
Yeso

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. oktober 2008 kl. 21.46

Til Yeso...nu er det jo ikke let at huske hvordan vejret var i april, men der hvor du købte planterne har de sikkert stået indendørs og så blev de flyttet ind i dit d. hus med lave nat temperature. Det kan let have sat dine tomater meget tilbage i væksten. Normalen er modne tomater til sidst i september. Til næste år vil jeg anbefale dig kun at have een hovedstamme, da der ikke er så meget plads til rødderne i hverken plantesæk og krukke. Genelelt er vi danskere slemme til at købe udplantnings planter for tidligt om foråret, det er fristende men ofte for tidligt da en del går ud, forhandleren skal jo også leve.

Nyt svar til emnet »Udbytte af tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Udbytte af tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider