Forum

Vinter og Oliventræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone, 26. oktober 2008 kl. 13.02

Oliventræer vokser jo i Bl.a. i Italien. Her kan temp. jo godt komme ned på et par minusgrader. Jeg påtænker derfor i år at lade mit oliventræ blive udenfor indtil der bliver varslet hård frost. Det burde jo kunne lade sig gøre med de milde vintre vi efterhånden har! Hvad mener I andre?

Lone

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 27. oktober 2008 kl. 19.08

Ja-da hvis du skal være HELT sikker på at det overlever skal det nok ikke have mere end -5C i en potte.

Jeg plantede nu mit ud sidste år og det klarede vinteren uden problemer. Spændende at se om det gør det igen.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 3. december 2008 kl. 12.54

Det kan sagtens lade sig gøre at overvintre oliventræer ude, hvis vi bare ikke får en lang periode med hård frost og hvis man stiller dem lidt beskyttet. De vil netop ikke have det for varmt om vinteren, så ofte vil det være en bedre løsning at lade dem være ude end at tage dem ind.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. december 2008 kl. 11.21

Mange steder hævder man at oliven træerne kan tåle hel ned til -12 grader, er det mon urealiststisk eller er der nogle, der har erfaringer med dette.

Nyt svar til emnet »Vinter og Oliventræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vinter og Oliventræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider