Forum

Plantet bøgehæk her i dec

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Randi Sloth, 28. december 2008 kl. 9.20

Jeg har lige flyttet noget af min 3 år gamle bøgehæk...

men nu har det så været frost 2 dage :-(
har det mon nogen negativ virkning på flytningen?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. december 2008 kl. 17.59

Hej Randi

Hvis det er klumplanter du har flyttet, sker det ikke noget, selvom der er lidt frost.

Det er endnu ikke så koldt at det kan skade planterne og så længe at jorden stadig er let og til at arbejde med, sker der ikke noget...og har du masser af rødder med er det også godt

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Sloth, 29. december 2008 kl. 10.36

Åh det lyder super :-) jeg har fået hele det nye stykke fræst med en kæmpe maskine så jorden var bare så let at arbejde med så jeg håber det hele kommer med grønne blade til fåråret :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 31. december 2008 kl. 13.31

Det værste man kan gøre er at lade småplanterne ligge og tørre ud under plantningen af hækken. Der skal ikke mange minutters varme til, før at de små og fine rødder tager skade. Når du flytter en gammel hæk, så har du ofte en god portion af de fine rødder med og som tilmed er beskytte af lidt jord. Men når gartneren tager dem op fra marken og ikke er omhyggeligt med at holde dem fugtige lider de skade. Dette ses først når de skal til og gro. Så ses døde og indtørrede grenpartier. Men tiden kan de godt nå og indhente disse skader, men de bliver sat nogle år tilbage...

Nyt svar til emnet »Plantet bøgehæk her i dec«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Plantet bøgehæk her i dec

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider