Forum

Tid til kartoffel for-kultivering

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 14. februar 2009 kl. 9.27

Så er tiden ved at være her – kartoflerne skal forspires så der kan komme tidlige kartofler på bordet. Men jeg er "ny" i faget og er ikke helt sikker på fremgangsmåder.

Som jeg har forstået det er det to typer – hvis man ønsker tidligere kartofler bør man forspire dem nu – og gemme nogle til senere og sætte dem til spiring midt marts... forde de er 3–4 uger om at spire!

1. Hvor bør jeg placere dem? Altså dem jeg sætter til spiring nu – er det ok med et værelse der holdes koldt? Har ikke mulighed for at sætte dem i garage mv.

2. Hvad gør jeg af de resterende kartofler fra sækken når jeg sætter første hold til spiring d.d. SKal de gemmes koldt, mørks mv? Da de jo skal vente lidt endnu med at påbegynde spirings processen...

3. Hvor store skal spirerne være før man placerer kartoflerne til drivning i potter – skal hele kartoflen under jord eller skal de grønne spire være over jorden?

Jeg har lære alt herinde om det – men jeg er stadig meget usikker da jeg ikke synes artiklerne går helt ned i detaljerne.

På forhånd tak

Den knap så kartoffel kyndige...

Nyt svar til emnet »Tid til kartoffel for-kultivering«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tid til kartoffel for-kultivering

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider