Forum

Champost

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 26. februar 2009 kl. 17.03

For et par år siden fik jeg en vognmand til at levere et læs champost, der gjorde underværker på min magre hedejord.

Jeg har mistet hans adr. og jeg kan ikke finde nogen leverandør i nordjylland. Jeg tror jeg betalte 1.500 kr. for et stort læs, det bliver for dyrt og for lidt at købe big bags.

Er der mon nogen nordjyder, der har et godt tip?

På forhånd tak
Carina Juul

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. februar 2009 kl. 10.40

Hej Carina.

Hvorfor ikke lave det selv?. Champost er blot komposteret hestegødning. Hvis du som jeg afhenter/ får et læs hestemøg om efteråret og udlægger det i haven og tilsætter det lidt kalk på samme tid.

Ligger det og kompostere og lugter ikke så slemt. Om foråret i marts -april måned tilsætter du lidt hønsegødning og så har du et produkt, der mest af alt minder om det samme. Der er ingen grund til at ofre for mange penge på det, men mindre at der ikke længere er plads i banken til dine penge.

Det gælder også at benytte de muligheder der er i nærheden af, hvor man bor...

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 27. februar 2009 kl. 12.07

Tak for rådet. Lægger du det i en stak? Jeg har rigeligt hønsegødning fra mine egne høns, men er lidt nervøs for at bruge det, da der allevegne står, at det er for stærkt. Derfor har jeg fyldt det i komposten – og så brugt det året efter. Lige nu står jeg med et akut stort behov, da vi har bygget nyt hus, og haft maskinerne til at pløje alt i smadder.

Arealet der er kaput er ca. 3.000 kvm. Og alt er sure sandbanker. Vi sender bud efter hjælp til græsplæne, men der skal vel også udlægges/blandes et lag i?

Det hele virker lidt uoverskueligt lige nu.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 27. februar 2009 kl. 22.42

Hej Carina

Du kan jo prøve at ringe til Champost, de kender måske vognmanden.

www.champost.dk/side5266.html

Hilsen Karna

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 28. februar 2009 kl. 2.47

Det er et interessan link, der der spilles på banen. champost kan dog gøre underværker og som sådan er det vel i vor alles interesse at holde fokus på netop denne type link og i øvrigt også link af samme type!

Mvh Eivin (^_^)

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. februar 2009 kl. 7.54

Hej Carine
Jeg køber et helt læs ved Champost ad gangen.

Hilsen
Anne Marie

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 28. februar 2009 kl. 10.44

Hej Anne Marie
det er jo det, jeg gerne vil i år. Bare jeg vidste hvordan og hvor? Det batter ikke med en trailer og sække. Det er så ærgeligt, at jeg har mistet adr. på den vognmand.

mvh Carina

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. februar 2009 kl. 20.26

Hej Carina
Prøv at kontakte Champost på deres hjemmeside som Karna har skrevet.

Anne Marie

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 2. marts 2009 kl. 7.10

Tak Karna og Anne Marie, det jeg gøre i dag
mvh Carina

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. marts 2009 kl. 17.01

Hej Carina

Det lyder også uoverskueligt på mig, hvis du skal have til de 3000 m2. Men held og lykke med det. Jeg håber at champost kan hjælpe dig

Nyt svar til emnet »Champost«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Champost

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider