Forum

Hurtigvoksende klatre/slyngplanter på terasse?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Irene, 17. maj 2009 kl. 16.36

Kære haveelskere

Vi har en overdækket terasse, som er lidt kedelig.

I den ene ende af terassen kunne jeg godt tænke mig at have nogle planter i loftet over bjælkerne. Men hvad kan gro hurtigt og evt. give smukke blomster, uden at skulle plantes direkte i jorden (plantes i potter/kasser i stedet)?

Ville rigtig gerne have en dejlig grøn terasse, hvor man virkelig kan sidde og nyde sommeren.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

En terasse-pige fra det midtjydske

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 17. maj 2009 kl. 17.07

Hej Irene

Hvad med clematis? Den er yderst populær. Søg på ''clematis'' på billeder på google. Der er mange forskellige sorter. Clematis kan nemt vokse 3 meter i løbet af en sommer, men skal nogle gange have noget gitter eller opbinding at støtte sig til. Der er også forskel på blomstringstidspunktet, så man kan strække blomstringen over en lang periode.

En anden mulighed kunne være tallerkensmækker/blomsterkarse, hvor man kan få nogle slyngende sorter. Blomsterkarse vokser helt vildt i løbet af sommeren, især i sensommeren, men er et-årig, så den visner til vinter. Men det kan jo også være meget godt, hvis der er et ''vinter-landskab'' man gerne vil have udsigt til om vinteren. Blomsterkarse er en smuk og frodig plante.

Håber det kan inspirere. Der er selvfølgelig mange andre muligheder end de to, jeg har nævnt.

– Martin

Nyt svar til emnet »Hurtigvoksende klatre/slyngplanter på terasse?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hurtigvoksende klatre/slyngplanter på terasse?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider