Forum

Så er det slut med at koge ris

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. januar 2010 kl. 11.03

En gruppe indiske forsker har netop avlet en rissort der ikke behøver at blive kogt skriver videnskab.dk (Politiken) .
Risene lægges i blød i lunken vand og efter 45 minutter er de klar til servering . Dog understreger forskerne at vandet skal være rent for at undgår sygdomme .

Disse ris vil gør det nemmere for verdens fattige at tilberede dem og og det at de ikke skal koge vil have en gavnlig effekt for miljøet og den globale opvarmning , der nu finder sted

Se indslaget

politiken.tv/nyheder/videnskab/article878224.ece

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 13. januar 2010 kl. 11.46

Så er spørgsmålet blot hvor verdens fattige vil få det rene vand...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 13. januar 2010 kl. 12.08

ja det rene vand for de mindre af jo mere de sviner naturen til , og fjerner skoven . De bruger jo vildt løs af vand , og bruger den slet ikke med fornuft så de har et problem der. jeg håber de bliver bedre til at få rent vand til ris eks

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 13. januar 2010 kl. 12.27

Jeg kan frygte det vil udløse en bombe af sygdomme. Man kan forestille sig mængden af underlige bakterier der er dels i vandet, da det vand som bruges til madlavning ofte er det samme som bruges til vask mm., og i risene selv, da hygiejnen i forbindelse med opbevaring af madvarer er minimal.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. januar 2010 kl. 14.52

Det med det rene vand bør kunne løses men så ved jeg godt at det har man ikke gjort andre steder endnu.
Jeg formoder ikke at man har avlet dem for at komme befolkning tilvæksten til livs .:-)) (stakkels mennesker og så uden et toilet ).

Men hvem skal mon betale denne forskning , som har fundet sted . Det kan de vel næppe selv og koster såsæden en herregård eller risene smager af ......så bliver det næppe en succes .

Kan risene også dyrkes økologisk ?

Nyt svar til emnet »Så er det slut med at koge ris«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Så er det slut med at koge ris

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider