Forum

Formering a blåregn?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: . K., 10. februar 2010 kl. 19.14

hej, jeg ville høre om der var nogle som der har erfaringer med formering a blåregn via. stiklinger? er der nogen der ved om det er muligt eller kan det kun gøres ved aflægning, frø og podning?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. februar 2010 kl. 19.47

Du kan godt købe frø af blåregn . Jeg har bl.a. set dem i Zoo butik i København men det er ikke sikkert at de bliver så flotte i farven. Normal poder man dem på enten frøplanter eller på stiklings formerede-grundstammer .

Jeg tror også at du kan være heldig at formere den ved aflægning ,men det kan være at rødderne ikke er så effektive , som ved en podning . Ofte ligger problemet gemt heri .

Vidste du i øvrigt at den også kan fås i lyserød?. En "lyserød-blåregn" . Mener også at jeg har set den i hvid .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: . K., 10. februar 2010 kl. 20.04

så den kan godt formeres med ledstiklinger? skal det så værre træagtige stiklinger eller urteagtige? er mest interreseret i at stiklinge formere den, kender nemlig en der ahr en stående :)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 11. februar 2010 kl. 21.17

Nedkrogning skulle være effektivt. Så er man sikker på farven.
Anne Marie

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 12. februar 2010 kl. 9.08

Hej Jonas
Prøv at låne bogen "politikens bog om planteformering" årgang 2000 - her står på side 144 - at blåregn (Wisteria) kan formeres med urteagtige stiklinge, træagtige stiklinge vinter, rodstiklinger sen vinter, frøformering, aflægning tidlig forår og podning sen vinter. Så det er bare med at komme i gang med produktionen.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: . K., 12. februar 2010 kl. 11.55

ah, tak for hjælpen alle sammen :)

Nyt svar til emnet »Formering a blåregn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Formering a blåregn?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider