Forum

Bøger om planteformering?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 30. maj 2010 kl. 12.34

Hvilke bøger kan i anbefale? De må gerne være på engelsk men ikke tysk. Jeg er specielt interesseret i formering af stauder og løg og knolde!

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 30. maj 2010 kl. 15.18

Hej Johanne
Politikens bog om planteformering med 1. udgivelse 2000 - og et senere oplag er et rigtig godt udgangspunkt - du kan låne den på biblioteket - og se om det er noget - og så måske en gaveide til et senere tidspunkt. Specielt siderne om podning er meget gode og jeg anbefaler dem ofte, når folk vil lære den form for planteformering uden kursus.
www.de-gamle-sorter.dk

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 30. maj 2010 kl. 20.02

Er den ikke ugået Boi?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 30. maj 2010 kl. 22.40

Jo, det er den.
Men måske du kan finde den i et antikvariat, eller hos en butik der handler med brugte bøger :)
Det er en fantastisk bog som helt sikkert kan anbefales.

Du kan også købe den på engelsk. Den hedder Propagating Plants af Alan Toogood (kan fås hos saxo.dk, de har også mange, mange andre gode havebøger)

Her skal du dog være obs på, at bogen på dansk er tilpasset de danske forhold. Det er den selvfølgeligt ikke på engelsk, men beskrivelserne af formeringsmetoderne burde være stort set de samme.

Mvh.
Søren

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 1. juni 2010 kl. 14.23

Jeg mener den kan lånes på bibloteket. Er selv en af de heldige der har den, den kan man næsten ikke leve uden.
Jeg ved at en af mine brugere var så heldig at finde i en genbrugsbutik til billige penge.
Her er også et godt sted at sæge bøger.
www.bogpriser.dk/work-808499-plant-a-geranium-in-your-cranium/
MVh
Lis

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarke Korsager, 1. juli 2010 kl. 12.07

Jeg har købt en bog om emnet i Dublin. Jeg har ikke stor erfaring med formering, men bogen virker rigtig god.

"Miranda Smith: The Plant Propagator's Bible"

Den kan ihvertfald findes på Amazon (http://www.amazon.co.uk/Plant-Propagators-Bible-Miranda-Smith/dp/1594864489/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=books&qid=1277978661&sr=8-6)

Hvis linket virker, kan du kigge i bogen.

MVH Bjarke

Nyt svar til emnet »Bøger om planteformering?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bøger om planteformering?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider