Forum

Ny sæson er nær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 20. januar 2004 kl. 9.48

Det er ingenlunde for tidligt – omend ej heller for sent – at gå i gang med de praktiske forberedelser til en ny spændende sæson i køkkenhaven og drivhuset.

Har man lyst til at forsøge sig med stort set gratis jordvarme i mistbænk i drivhuset eller udenfor efter diverse metoder, er tiden inde.

Jeg har to år i træk forsøgt mig i drivhuset med kalkdryssede og gennemvandede halmballer uden succes.

Jeg er forvisset om, at det manglende resultat er selvforskyldt på grund af mangelfulde dræn under halmballerne. I hvert fald er det givet, at projektet mislykkes, hvis der står vand op over den nederste del af ballerne.

Jeg vil opfordre folk, som har positive erfaringer, til at berige os andre med resultatet.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 21. januar 2004 kl. 13.52

Halm har et meget højt kulstofindhold i forhold til kvælstofindholdet. Det er omsætningen af halmen, som giver varme. For at få omsætningen i gang, er du nødt til at tilsætte kvælstof. Du kan bruge en hvilken som helst form for kvælstofgødning, som du opløser i vand og opvande halmballerne med.

Se,mere her www.havenyt.dk/spoergsmaal/1545.html

Det ville være godt med nogle praktiske tips – ude fra haverne. Hvornår går man igang, Hvorlang tid går der fra opstart til varmen er tilpas at plante i. Er der nogen der har erfaring med at bruge varmen fra halmballerne til undervarme ved såning i kasser?

Nyt svar til emnet »Ny sæson er nær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ny sæson er nær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider