Forum

Skrubtusser i drivhuset!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 8. december 2010 kl. 6.29

Jeg har hele sommeren haft en rigtig stor skrubtusse i drivhuset som jeg tror gør meget gavn derinde ingen bænkebidere ingen snegle . Den har kunnet kravle ud når døren stod åben i den varme tid - jeg har set enkelte gange at den kommer hjem om morgenen og kravler ind igen og gemmer sig i et hul som den har lavest,
Jeg er kommet til at tænke på om jeg skulle have sat den udenfor inden vinteren - jeg er ret sikker på at den ligger gravet ned i drivhuset nu.
Er der nogen der ved noget om det hyggelige dyr ?
Mvh. Henry.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. december 2010 kl. 7.54

Hej Henry -

du har sikkert ret i, at den har gravet sig ned og ligger og venter på forår.

Jeg har også en tudse i drivhuset, som jeg ikke nåede at flytte ud, inden det blev vinter.

Til foråret vil den gerne ud, så den kan finde sig noget familie og videreføre slægten, men lige nu er det ikke noget problem. Bare pas på, hvis du roder i jorden derinde... Jeg ved ikke, hvor min er, så det gælder om at være forsigtig, når man skal grave!

mvh
Anja

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 8. december 2010 kl. 13.17

Hej Henry.

Skulle du uheldigvis komme til at rode den op af sit hul, så sæt den tilbage igen, og, hvis du vil være rigtig god ved den, gi den en spand løse blade over.
Så har den gode muligheder for at komme godt gennem vinteren.

Mvh. Hans

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 10. december 2010 kl. 20.02

Skruptudsen er et nyttedyr, saa det kan man roligt pudsle om!

Mvh Eivin (^_^)

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Lorentzen, 6. juni 2015 kl. 14.29

Hej Henry

Vi har også en Skrubtudse i drivhuset, vi så den første gang sidste sommer. Den har været der hele vinteren. I dag da jeg var nede at kigge til den, havde den fået en unge, lidt mærkeligt syntes jeg.. i øvrigt har vi heller ikke snegle eller andre insekter der mere.

Hilsen Eva Lorentzen

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juni 2015 kl. 16.13

Tror du ikke bare, at det er en lille hantudse, du har set? De er jo væsentlig mindre end hunnerne :)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 6. juni 2015 kl. 16.19

Min er også stadig i drivhuset, der er hverken snegle eller bænkebidere derinde nu, jeg ved hvor den gemmer sig om dagen, men hvad tid vil den gerne ud og stifte familie, er der nogen der ved det ?

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 6. juni 2015 kl. 16.59

Henry Gregersen,

Det er alt for sent på året. De går i vandhuller i det helt tidlige forår. Behold din tudse i drivhuset til næste forår.

Nyt svar til emnet »Skrubtusser i drivhuset!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Skrubtusser i drivhuset!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider