Forum

Minidrivhuse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henriette Roberts, 7. marts 2011 kl. 12.12

Hej, jeg har købt en del frø, både grønsager, krydderurter samt blomster. Krydderurterne vil jeg plante i højbede, tomater og chilli i drivhuset og blomster i krukker i haven.
Men først vil jeg så frøene i små potter vi selv laver af avispapir. Nu er jeg så i tvivl om minidrivhuse, skal det være plast, metal og glas. Havde tænkt mig tingene skal startes i udestuen der jo stadig er ret kold, men meget lys om dagen.
Er der nogen der har gode råd?
En af mulighederne jeg har set er Plantekuvøse XL
Model JP-H.: incl. varmemåtte -thermostat
Model JP.: excl. varmemåtte - thermostat
er dette for avanceret?
Har ikke været så heldig med frø i potter i vindueskarmen.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. marts 2011 kl. 13.26

Hej Henriette -

Jeg har sådan en plantekuvøse og er rigtig tilfreds med den.

Jeg har dog købt den uden varmemåtte, da jeg havde en i forvejen fra en terrarieforretning.

Hvis der er meget koldt om natten, hvor den står, kan man give den dyne på. Et tæppe, en gang bobleplast eller hvad man nu kan finde på. Og så lige hive det af igen om morgenen, så lyset kan komme ind.

Du kan også købe spirekasser med varme - det er en lidt billigere løsning, men det giver jo ikke den samme plads som den store.

Man kan også selv bygge et lille drivhus - men den store omkostning er jo stadig varmemåtten og termostaten...

Men uanset hvad, så haster det lidt med at få sået chilifrøene - og om et par uger skal der gang i tomaterne!

Mvh
Anja

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Roberts, 7. marts 2011 kl. 13.33

Mange tak for dit svar Anja.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. marts 2011 kl. 13.53

Jeg har de store varmekasser fra haveselskabet, dem har jeg brugt gennem mange år, og dem er jeg udmærket tilfredse med
MVH
Lis

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. marts 2011 kl. 17.02

Jeg så lige, at Haveselskabet har lukket sin netbutik, så de er nok ikke lige til at få fat i mere - de ser ellers fine ud!

Tunnellen har også den fordel, at der kan være ret høje planter i den - over 30 cm på midten, og det kan jo også være praktisk.

Jeg brugte den sidste år uden varme til mindre sarte småplanter i drivhuset - det var praktisk at kunne pakke dem lidt ind om natten og bare åbne om morgenen, inden jeg tog på arbejde.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Roberts, 7. marts 2011 kl. 19.14

Jeg har lige bestilt hos Hobbydrivhuse i Thisted - link nedenfor

www.hobbydrivhuse.dk/product63-326.html

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. marts 2011 kl. 20.25

Det var også der, jeg købte min for et par år siden...

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Hansen, 7. marts 2011 kl. 21.19

Der købte jeg også mit, og jeg er meget glad for det.
Har lige fået monteret mit plantelys i det, så nu må vi se, om de rør egner sig til formålet.....

Lene

Nyt svar til emnet »Minidrivhuse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Minidrivhuse

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider