Skrevet af: S. Petersen, 28. marts 2011 kl. 17.36
Hej,
Kan jeg i dag, gå i skoven og finde nogle bog frø og putte dem i nogle lerkrukker.
Eller skal man gøre det, ved en bestemt årstid?
Mit mål med det, er at lave en lille skov, på tidspunkt.
uden at bruge nogle penge på det.
og sælge træet som brænde, har læst at træ vil blive dyrere med tiden.
og så løbene, så jeg ikke mangler træer :9
Skrevet af: Steffen Jensen, 28. marts 2011 kl. 19.52
Hvis du vil have skov i din levetid, ja så er det bestemt ikke bøg du skal så... de er flere hundrede år om at nå den størrelse de bliver skovet i.
Poppelskove er ved at vinde frem, da de vokser utrolig hurtigt og kan nå at vokse sig store nok i et menneskes levealder.
Desuden vokser der helt af sig selv en ny skov op, når de store træer fjernes.
Men generalt gælder det, at når der plantes skove... så glæder man sine børnebørn og deres børn!
Men for at komme tilbage til bøgetræer, så kan du godt samle dem nu... men de skal være helt hårde og lidt buttede. Ellers vil de ikke spirer.
Men jeg ville nu samle dem om efteråret når de lige er faldet ned fra træerne.
I jorden med dem og så spirer der en lille skov op næste forår.
Skrevet af: Mogens; E., 28. marts 2011 kl. 20.01
Først skal du undersøge om der er meget ler i jorden hvor træerne skal plantes, det trives bøgen ikke med. Rødderne går ca. 2m. ned efter vand. På en varm sommerdag slubrer et voksent bøgetræ omkring 150 liter vand i sig. Hvis vores vejr bliver varmere som nogen siger, er det en fordel at skaffe bøgefrø fra den Iranske bøg, den er varmetolerant. Der går over 30 år før træerne kan bruges til brænde, så hvis du har tid til at vente er det måske en god ide.
Skrevet af: S. Petersen, 28. marts 2011 kl. 20.11
Ja, det har jeg.
Skal jeg så starte med at putte dem i lerkrukker når jeg fundet nogle frø?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bog frøer