Forum

Herlige tern

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L. Pedersen, 24. marts 2004 kl. 9.05

Som absolut novice udi det havemæssige følgende: Jeg erhvervede mig for en måneds tid siden for første gang en potte med Vibeæg. Blomster og stilke visnede efterhånden bort, og jeg ville, trist til mode, kassere planten. Derved opdagede jeg, at der findes fine løgknolde i potten.

Mit spørgsmål lyder nu: kan jeg – og i bekræftende fald, hvornår og hvor – sætte løgene i haven?

M.v.h.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 25. marts 2004 kl. 8.34

Vibeæg trives fint i haven og sår sig endda villigt.Jeg ville plante dem ud når det er til at komme i jorden, et humusrigt sted.Sæt en pind ved og glæd dig til næste forår.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 25. marts 2004 kl. 8.35

Vibeæg trives fint i haven og sår sig endda villigt.Jeg ville plante dem ud når det er til at komme i jorden, et humusrigt sted.Sæt en pind ved og glæd dig til næste forår.

Jeg har mine i rhododendronbedet.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Pedersen, 25. marts 2004 kl. 8.43

Det vil jeg prøve! Tak for hjælpen
– og glædeligt snarligt forår!

M.v.h.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Pedersen, 16. april 2005 kl. 20.45

Flere herlige tern!

Så blev det forår 2005.

Løgene, jeg satte sidste forår på Dorte Andersens opfordring og spændt har håbet, ville klare den, har nu kvitteret for de bedre vækstforhold, end en plastpotte kunne give dem ved at give mig foreløbig 2 knopper – endda med hver sin farve, kan jeg se.

Endnu engang mange tak for rådet. M.v.h.

Nyt svar til emnet »Herlige tern«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Herlige tern

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider