Forum

Podning af poppel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 25. august 2011 kl. 16.30

Var der nogen af jer podningseksperter som man måske kunne lokke til at pode for sig??

Jeg vil rigtig gerne have både sølv og grå poppel i haven ved min gårdsplads og ikke gider at bekæmpe de mio af rodskud som kommer. De skal give læ fra vest, da hele haven bliver godt gennemblæst pga det område ikke er tilplantet.

Men det var nu ikke så meget det. Vil gerne have én som er god til at pode, til at gøre et forsøg for mig.

Der skal bruges nogle grundstammer, behøver de have rod?? Havde tænkt på balsam poppel, da det er et meget kraftigt voksende træ og ikke laver rodskud.
Der podes så en grå poppel og en anden med en sølv poppel.
Er det muligt??

Jeg skal gerne hjælpe med skafningen af podemateriale.

Lad mig høre fra jer...

Mvh Steffen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Dorthe Bak, 26. august 2011 kl. 13.49

Det er lykkedes for mig at formere poppel ved, ganske enkelt, at stikke store grene i jorden som man også kan gøre med pil. En hurtig måde at formere træer på. Det skal gøres om foråret inden der er kommet blade på grenen du stikker i jorden.
VH. Anne-Dorthe Bak

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 27. august 2011 kl. 11.21

Ja det kan du nemt gøre, men så får man rodskud.

Ideen med det hele er at pode sølv og grå poppel på en poppel som ikke kommer med rodskud.
Dermed får du disse smukke træer uden de rodskud som vrimler op overalt i hele haven...

Nyt svar til emnet »Podning af poppel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Podning af poppel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider