Forum

Gårdhave

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lis Bischoff, 3. april 2004 kl. 13.56

Hvilken planter kan man sætte ud i en gårdhave hvor der er meget sol! og hvilken opstammet træer har størst muglighed for at overleve i en gårdhave kan man plante opstammet frugttræer derude?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ivana, 3. april 2004 kl. 17.27

I min barndom havde min familie en dejlig gårdhave med masser af sol. Her var plantet roser op af muren, men jeg kan forestille mig at tomatplanter også vil nyde godt af varmen, sandsynligvis også grønne bønner og selvfølgelig krydderurter som basilikum, timian, oregano etc., som egner sig fint til store krukker. Du kan også lave højbede i store kasser.

Du skal nok regne med at vande lidt mere end i en almindelig have.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 19. august 2004 kl. 10.01

I skel mod øts er nylig opsat et 2 m højt og 10 m langt trykimpræneret plankeværk. Jeg overvejer at fylde min side med roser, d.v.s.de vil få sol fra vest. Jeg overvejer en enkelt slags der skal opfylde alle krav om duft, hårdførhed og gerne med en farve som matcher vores teglrøde hus. Til bundplanter vælger jeg nok forskellige salvie. Jeg har enkelte ''duftfolke'som passer i farven med hus.

Jeg har lige læst om ''lykkefund'og ''carnea'', mon det er sagen? Hvis det ikke skal være roser hvad så?

Frugttræer? Eller noget interessant. Caprifolier,clematis og blåregn har jeg nok af.

Nyt svar til emnet »Gårdhave«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Gårdhave

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider