Forum

Vækst lys til kaktusplanter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik L., 30. januar 2012 kl. 14.49

Hej..

jeg har igennem længere tid haft plantet nogle kaktus frø, dog har de igennem længere tid ikke vist et eneste tegn på nogen form for vækst, det skal lige siges at de altså er spirret men så ikke mere end det..

Derfor har jeg nu valgt at jeg vil investere i noget plante lys. Da jeg er ret overbevist om det er fordi de får for lidt lys. Jeg er dog lidt på herrens mark om lige netop det emne, jeg har noget tid nu læst rundt på nettet omkring emnet, men syntes nærmest jeg er blevet endnu mere forvirret.

Lampen skal hovedsageligt bruges til mine palmer og kaktuser.

Jeg valgte så idag at gå ud og investere i lidt.. Fandt i bauhaus in 100w's "blå" plante pære. Da jeg så kom hjem for at ville finde en lampe der kunne holde til 100w, faldt jeg over det her: el-smaating.dk/shop/plantelampe-pendel-e27-559p.html med denne pære i el-smaating.dk/shop/plantepaere-15-watt-219p.html , også blev jeg pludseligt endnu mere forvirret..

Så derfor ville jeg høre, hvad er den bedste mulighed for mig, hvad bør jeg gøre og hvad skal jeg være opmærksom på.?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. januar 2012 kl. 14.59

Hej Henrik -

jeg ved ikke noget om kaktus og deres lysbehov, men det er i hvert fald ikke nødvendigt at bruge en pære med 100 W.

Der findes masser af godt plantelys med et lavt strømforbrug - f.eks. den plantepære, som du linker til.

Og der kan købes LED-pærer her, som er dyrere end den anden, men som også har en meget længere holdbarhed:

barney.dk/

og her:

www.prolys.dk/index.php

Begge meget seriøse forhandlere med gode produkter. Bjarne ved mest om planter, så du kunne evt. skrive og spørge ham - han svarer altid hurtigt tilbage.

Mvh
Anja

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 30. januar 2012 kl. 19.31

Megaman 15Watt plantelampe koster ca 75 kr i tyskland.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 31. januar 2012 kl. 7.00

Henrik kaktus skal ikke have plantelys, jeg har flere hundere kaktus, de står ved 5-10 grader, mange af mine bladkaktus er begyndt at danne knopper, de alm. kaktus blomster normalt i marts/april. Husk at kaktus ikke skal vandes fra oktober til marts/april.
Kaktusfrø kan være længe om at spirre, hvad har du sået dem i, normalt sår jeg kaktus i en blanding af sand,jord/perlite, men jeg venter på at få et andet såmedie, nemlig pimpsten som skulle være meget bedere.
Du er velkommen til at sende en mail til mig hvis det er
hilsen Lis

Nyt svar til emnet »Vækst lys til kaktusplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vækst lys til kaktusplanter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider