Forum

Navneskilte

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 11. marts 2012 kl. 18.19

Hvert år har jeg et tilbagevendende problem - holdbare navneskilte. Jeg forspirer en mængde sommerblomster og drivhusplanter og det bliver altid nogle nødløsninger med navneskiltene. Små papirlapper, papskilte, træpinde og oa. Jeg ved man kan købe nogle fine (dyre) plastisk pinde, men kunne godt tænke mig at høre om der en nogen her på havenyt, der har en nem, billig og fleksibel løsning, der holder hele sommeren.

vh
Bente Madsen

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 11. marts 2012 kl. 19.21

Find nogle kasserede plastik-persienner og klip dem i passende strimler. Skriv med blyant. Det holder.
Anne Marie

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex Sørensen, 11. marts 2012 kl. 19.26

Brug en gammel persienne og klip strimlerne spidse i den ene ende. Skal de kunne holde til vejr og vind kan man bruge en alu-persienne. De er meget billige, ja faktisk nærmest gratis på loppemarkeder/genbrugspladsen osv. De kan renses for teksten med sprit når sæsonen er ovre.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Halli S, 11. marts 2012 kl. 21.22

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas E. Gundersen, 11. marts 2012 kl. 22.18

Hej Bente

Jeg stod i samme situation og tænkte på hvad har jeg dog i plastik gerne hvid eller klar.
Så tænkte jeg på at jeg da havde nogle klare 5 og 10L plast dunke hvor der har været sprinkler væske i.
Af en 5L dunk fik jeg let lavet 40 skilte.
Og da dunkene har en svag afrunding på en 3-4 cm inden hjørnet så får plante skiltet også en pæn lille vinkel så det er lettere at læse skiltene.

Hvis det er at du eller andre vil have en mere uddybende forklaring på hvordan de laves så kan jeg godt tage nogle billeder.

Mvh.
Thomas E. Gundersen

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. marts 2012 kl. 22.42

Jeg er jo doven, så jeg har købt planteskilte - de koster ikke meget, hvis man køber 500 eller 1.000 på en gang, og så er der til et stykke tid...

Jeg fandt mine hos www.trifoliumfro.dk/

Det er den kraftige slags, så de kan renses og genbruges en del gange :)

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Jensen, 12. marts 2012 kl. 9.31

Sidste år lavede jeg planteskilte på papir, og laminerede papiret. Det virkede godt, og er en meget billig løsning. Se evt. mere her begynderhaven.dk/index.php/kokkenhaven/128-hjemmelavede-planteskilte

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 12. marts 2012 kl. 10.32

Tak for alle de gode svar. Vil lige se om jeg kan finde nogle gamle persienner. Ellers må jeg sige, jeg synes Anjas løsning er fristende :-)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 12. marts 2012 kl. 17.01

Jeg spurgte på planteskolen og fik en håndfuld plastskilte for en slik.

Nyt svar til emnet »Navneskilte«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Navneskilte

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider