Forum

Kasse til flere planter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Emil Gydesen, 16. april 2012 kl. 1.27

Hej, jeg har 10 planter, som står i hver deres potte. Jeg er hurtigt blevet træt af at vande dem alle, én efter én, så besluttede at jeg ville anskaffe mig en vandtæt kasse de alle kunne stå i.

Jeg står lige og mangler forslag eller tips til hvordan og hvad slags kasse jeg skal bruge. Har overvejet en normal plastkasse, men det er ikke til at finde en med den rette størrelse. Har også overvejet en flamingo kasse, da de er både billige, og lette at lave som man vil ha dem.

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 16. april 2012 kl. 6.51

Har du ikke overvejet zinkbakker?
Se reklame her på siden...

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. april 2012 kl. 7.57

Eller måske skobakker - det er i hvert fald en billig løsning i første omgang... Jeg har også nogle plastbakker fra Ikea, som bruges til planter, så der er masser af muligheder :)

Jeg kan ikke lige finde annoncen for zinkbakkerne - måske annoncerer de ikke her længere?

Men de fås hos www.zinkbakken.dk/

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Hansen, 16. april 2012 kl. 12.45

Jeg bruger selv serveringsbakker af plast købt i IKEA for mellem 5 og 15 kr stk.
De kan stables og fylder derfor ikke meget når de ikke er i brug.
De plejer at komme i sortiment her forår sommer, og kan derefter købes sidst på sæsonnen til nedsat pris....
På en sådan bakke kan der stå 9-10 urtepotter, og et hav af avispotter, hvis det er de små sager man forspirer.
Bakkerne gør det let at flytte planterne ind og ud af drivhuset/huset når planterne skal hærdes udenfor.
Jeg er klar over, at løsningen ikke er den kønneste, men jeg har ikke råd til løsningen med zinkbakkerne.
Lene

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 16. april 2012 kl. 14.49

Jeg bruger en af de sorte plast-bakker, som er beregnet til at børn skal sætte sine våde/beskidte sko i, den er vel 80*40cm og har en ca 3 cm kant, og den kan købes i Jem og Fix for små penge.

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emil Gydesen, 16. april 2012 kl. 17.32

Nej, havde ikke overvejet zinkbakker, men de er også uden for min prismængde.

Det er en relativ stor kasse jeg leder efter, 120cm * 50cm * 10cm, derfor ville jeg gå efter noget rigtig billigt.

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. april 2012 kl. 19.34

Hej Emil -

jeg ville nok råde dig til at købe 2-3 mindre i stedet - så kan du rykke lidt rundt på dem, hvis du får brug for det. Det er mere omstændeligt med én stor :)

Mvh
Anja

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Jensen, 16. april 2012 kl. 21.17

Jeg har en flamingokasse, som jeg har puttet en plastikpose i, og tapet den på ydersiden med gaffatape. Den blev brugt sidste år, og er igen i brug i år.

Ellers bruger jeg grilbakker, som ofte kan købes på tilbud, så man kan få 9 bakker for ca. 20 kr.

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 17. april 2012 kl. 8.07

Jeg bruger alle de her beskrevne løsninger. :o)

Og derudover bruger jeg pt. mine kapillærkasser til alle de små sommerbloster i drivhuset. Her står de godt, kan nemt vandes nedefra og om natten kan jeg nemt dække dem over med fiberdug og/eller bobleplast hvis det bliver koldt.

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Knudsen, 17. april 2012 kl. 18.06

Jeg har købt plastikbakker hos KP-kram. Fin kvalitet og meget stabile. Se link: kpkram.dk/plastikbakker-106

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emil Gydesen, 17. april 2012 kl. 18.30

Louise, hvor høje er de bakker der? De viser desværre kun længde og bredde.

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Knudsen, 17. april 2012 kl. 18.59

De bakker som jeg har købt er 5 cm høje, 40 cm bredde og 56 cm lange. Standard Garden Tray sort.

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 18. april 2012 kl. 12.26

Hej Louise.
Tak for dit link til plastbakker. Lige hvad jeg stod og manglede.

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 20. april 2012 kl. 23.03

Når man køber kød i supermarkeder fås det ofte i sorte plastbakker, der kan være 7- 8 små potter i.
Det bruger jeg ofte og det er gratis og kan bare smides ud bagefter om man vil.

Nyt svar til emnet »Kasse til flere planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kasse til flere planter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider