Forum

Vand i haven

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper Biel, 23. april 2012 kl. 12.20

Hey allesammen..

Har et gammel cement/beton fiskebassin i haven, jeg egentlig ville ha haft op, men så under opgravningen finder jeg ud af at det er ret stort og egentlig er meget pænt og flot lavet..
Så nu planen og beholde det, men det har en del små skader, et par huller og revner men egentlig i meget go stand taget i betrækning af det er en 12-15 år gammelt og har lagt tildækket med jord i de sidste 5 år..
Men nu er spørgsmålet hvordan jeg gør det bedst, da min erfaring der er lig nul på dette område..

Skal bassinet fyldes ud med en gang ´reperations cement´elign i huller og sprækker og så males over med ´flydende asfalt´, ´bassin maling´ eller en gang ´vandglas´for og være sikker på det er tætnet så jeg kan få glæde ud af det i mange år fem eller hvordan blir det her projekt bedst??.

Mine intentioner er at få små fisk og planter i det på et tidspunkt når det er klar til det hen på sommeren..

Håber og høre fra nogen af jer, da projektet står lige for døren..

Mvh. Den grønne

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. april 2012 kl. 16.47

Hej Jesper

Hvis ikke du får et brugbart svar herinde vil jeg foreslår dig at du henvender dig til nogle af de planteskoler, der bl.a gør i vandplanter, fisk, mv. Dem er der nogle stykker af. De hedder som regel noget med vand i haven.dk eller koikarpen.dk. og de kender til problemet . Problemet kan være at få det til at blive helt tæt . Selv bittesmå sprækker der næsten ikke er til at se kan drille og tømmes bassinet med tiden . Det kan være derfor at man ikke længere har gjort brug af det . Ellers vil jeg råde dig til at gøre det helt ren for jord, grus, sten og rette ujævnheder og så købe et stykke sort bassinfolie og ligge ud, evt lægge et tynd lag groft sphagnum i bunden først som folien hviler på først derefter udlægges den . Herefter et det bare at fylde op med vand. Hvis du bruge beton skal du bl.a tømme og tørre det i gennem hver gang vil lappe på dét

Nyt svar til emnet »Vand i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Vand i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider