Skrevet af: Jesper Biel, 23. april 2012 kl. 12.32
Hey allesammen..
Har et gammel støbt cement/beton fiskebassin i haven, jeg egentlig ville ha haft op, men så under opgravningen finder jeg ud af at det er ret stort og egentlig er meget pænt og flot lavet..
Så nu planen og beholde det, men det har en del små skader, et par huller og revner men egentlig i meget go stand taget i betrækning af det er en 12-15 år gammelt og har lagt tildækket med jord i de sidste 5 år..
Men nu er spørgsmålet hvordan jeg gør det bedst, da min erfaring der er lig nul på dette område..
Skal bassinet fyldes ud med en gang ´reperations cement´elign i huller og sprækker og så males over med ´flydende asfalt´, ´bassin maling´ eller en gang ´vandglas´for og være sikker på det er tætnet så jeg kan få glæde ud af det i mange år fem eller hvordan blir det her projekt bedst??.
Mine intentioner er at få små fisk og planter i det på et tidspunkt når det er klar til det hen på sommeren..
Håber og høre fra nogen af jer, da projektet står lige for døren..
Mvh. Den grønne
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 23. april 2012 kl. 19.14
Jesper hvis bassinet har gennemgående revner, så nytter det nok ikke alene, at "fyldes ud med en gang ´reperations cement´elign i huller og sprækker" Det vil revne igen når det fryser, og blive utæt igen.
Du kan lægge en foliemembran (sælges vist som bassinfolie) inden i det støbte bassin, så kan det fint holde vand.
Og så for god ordens skyld, så har det ikke lagt tildækket, det har ligget tildækket !
Skrevet af: Søren S Duun, 24. april 2012 kl. 13.24
Hej Jesper
Prøv at tage en snak med superkoi.dk i Roskilde og her kan du sikkert også få et godt råd til hvad du skal gøre . Gert har ret i at du kan risikere at skulle slåes med revner i mangler år frem. Held lykke.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.