Forum

Hjælp

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dennis Madsen, 16. maj 2012 kl. 21.59

Hejsa, som jeg har skrevet før så er jeg en mand med krudt i ***** Jeg er vil gerne have udført nogle af mine ideer ang. haver. Jeg leder med lys og lygte efter et ordenligt tegne-program så jeg kan lege med ideerne. Nogle der kender noget til det? Og i øvrigt er min have/sø ved at tage Rigtig form. Glæder mig som et lille barn til at varmen for alvor slår ind, så nøkkeroserne kommer virkelig igang.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 17. maj 2012 kl. 20.16

Hej Dennis

"Sketch up" er et godt program. Det kan downloades gratis fra nettet og har yderligere den fordel, at det man tegner fremstilles med illusion om tre dimensioner, dvs. man kan fx se skygger, ret smart når man fx tegner en alle og skal vurdere, hvor skyggerne vil falde i forhold til naboens grund. Samtidig kan man flytte sig rundt, så man kan se sin have fra forskellige synsvinkler og perspektiver og man kan endvidere finde færdige objekter til haven så som træer, buske, planter, bænke, osv. til, så man ikke selv skal tegne disse.

I stedet for en havearkitekt har vi tegnet vores hus og have i programmet og selv lavet en plan, vi nu er ved at føre ud i livet:-)

Mvh. Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 17. maj 2012 kl. 20.19

Her er et link til download.
Det tager selvfølgelig lidt tid at lære sig programmet, men det er arbejdet værd:-)

sketchup.google.com/intl/en/download/index.html

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Madsen, 20. maj 2012 kl. 8.49

Hej Louise, tusinde tak. Men ja det kræver meget tid at lærer, men jeg må jo bare igang.
Takker

Nyt svar til emnet »Hjælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider