Forum

Vinterskader

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gerhard Petersen, 19. maj 2012 kl. 12.40

Hej
Jeg har tre scimmiaplanter, som nu har stået i mange år. Nu i år ser de herrens ud, men plettede gule blade. Kan det være vinterens skader? Det er jo surbundsplanter, så de har vel ikke fået for megen regn?
Og vor prunus (kirsebærlaurbær) står helt uden blade. Det gør naboens også. De burde være stedsegrønne. Hvad er der sket??
Gerhard Petersen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. maj 2012 kl. 21.23

Hej Gerhard jeg tror dine planter kunne trænge til vand og gødning, angående vandet er det en god ide, hvis du efter den næste regnskylle, prøver at kradse lidt i jorden under buskene, så vil du se hvor lidt vand, der er til planterne, det meste preller af på bladene, og løber fra dine buske.
Hilsen Henry G.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 20. maj 2012 kl. 22.43

Vi havde en nat med -8 grader lokalt, her for ikke så langt tid siden. Det slog bla alle mine raketblomster ihjel, som ellers har stået i haven "altid" (min 15 år) og skadede også roserne, blomstrende buske, stauder mm godt og grundigt.
Det kan være at du har samme problem.

MVH
KarinP

Nyt svar til emnet »Vinterskader«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Vinterskader

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider