Forum

Er den død?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Liv Østergaard, 27. maj 2012 kl. 17.48

Hej,
Vi har overtaget en have med et japansk kirsebærtræ. Sidste år flyttede vi ind efter det havde blomstret, men det havde grønne blade. Vi måtte dog skære en del døde grene af.
I år fik den enkelte blomsterknopper som blomstrede i kort tid, men lige pludselig visnede, før blomsterne på andre lignende træer gjorde det. Nu er der bare de visne blomster tilbage og der er ikke kommet nogle grønne blade i stedet (se billedet). Er den død? Eller er der noget vi kan gøre for at bevare træet?
Vh Liv

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 27. maj 2012 kl. 19.06

Umiddelbart vil jeg sige, at træet er bukket under for en for hård beskæring.....eller for den sygdom som gav anledning til den hårde beskæring.

Er der nogen form for liv i det knopværk, der sidder tilbage på det?
Hvis alt er vissent, tror jeg ikke der er noget håb.

mvh Vibeke

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Østergaard, 27. maj 2012 kl. 22.11

Mange tak for dit svar. Der er nogle enkle små grønne blade, som dog ikke ser ud til at blive til så meget. Ellers har der ikke været noget liv i 4 ugers tid, siden blomsterne visnede.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 28. maj 2012 kl. 10.34

Se tiden lidt an, sker der ikke noget, dvs. nye skud og blade, må du nok se i øjnene, at der ikke er noget at gøre.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 28. maj 2012 kl. 10.35

NB..sker der ikke noget.............meget snart......-skulle der have stået

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wally Gruemmer Matzen, 21. juli 2012 kl. 18.26

Hej liv det som er sket med dit træ er at det har fået gift,en eller anden har villet gøre træet og dig ondt må være misundelse. Det samme er sket her hos os.Vores dejlige kirsebærtræ kom med blomster men ikke mange, og slet ingen blade og kun få små kirsebær.Vi kunne lugte giften som var blevet brugt for at ødelægge træet ,vi begyndte at vande træet,og er meget glad for al den regn vi har haft ,tror det har hjulpet meget.Jeg har lugtet til stammen i flere uger,var en grimme lugt,nu er der ikke ret meget tilbage af den.Vores dejlige kirsebærtræ begynder at komme med små grønne knopper og små blade,håber træet klarer den behandling som nogen har givet det,det kan vi se til foråret .
Liv vent og se og behold træet . MVH wally gruemmer matzen.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Østergaard, 22. juli 2012 kl. 9.13

Hej Wally,
tak for dit svar. Jeres træ ligner meget vores træ på billedet. Vi har desværre nået at fælde vores i mellemtiden. Da vi gjorde det, opdagede vi, at træet oprindeligt var plantet over en meter en jordhøjde og at der efterfølgende var lagt et højere fundament, som formentlig har dræbt træet. Jeg ønsker også jer held og lykke med jeres kirsebærtræ og håber det ikke må ldie samme skæbne som vores.
Vh Liv

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wally Gruemmer Matzen, 23. juli 2012 kl. 11.16

Hej Liv,
Tak for dit svar..Var synd i har fældet jeres japansk kirsebær træ..Jeg kan se stammen på jeres træ, at det har stået der i mange år,så det er ikke på grund af det du skrev at det er gået ud der hvor det har stået.Så havde det sket meget før.
MVH Wally.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. juli 2012 kl. 17.41

Hvis i har kommet til at dække for stammen med jord så vil træet gå ud, da træet også ånder igennem barken.
Jeg oplevede for mange år tilbage et stort pæretræ gå ud, da en ældre mand havde bygget en siddeplads og bed rundt om pæretræet i hans have. Bedet var hævet op omkring stammen Efter et stykke tid synede træet hen og gik ud. Det er derfor vigtigt at stammen ikke dækkes til.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wally Gruemmer Matzen, 25. juli 2012 kl. 23.39

Hej Søren tak for dit svar,men det har ikke noget at gøre med mit kirsebærtræ.
MVH wally.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. juli 2012 kl. 12.23

Det var også bare til en orientering.....

Nyt svar til emnet »Er den død?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Er den død?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider