Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 3. juni 2012 kl. 20.37
Den er vokset op på ingen tid inden for en måneds tid, og nu er den altså knap to meter høj. Hvis man rører den begynder det at klø.
Personligt tror jeg ikke det er en bjørneklo.
Hvem ved hvad det er?
Skrevet af: Søren S Duun, 3. juni 2012 kl. 21.00
Det er ikke en bjørneklo.
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 3. juni 2012 kl. 21.02
Prøv at skrive amerikansk boghvede i søgeords linjen, og se om det ikke er den.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 3. juni 2012 kl. 21.04
Hej Anne-Grethe,
Den kunne godt minde lidt om en japansk pileurt ud fra det billede, du sender. Kan du sende et billede, hvor man kan se den lidt længere væk fra?
Prøv evt. at google japansk pileurt, tjek billederne og se, om den ligner. Hvis det er, har du en god, lang kamp foran dig...
Elsebeth
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 3. juni 2012 kl. 21.12
Hej Elsebeth.
Det er Rasmus der har planten. Jeg kom bare med forslag til, hvad det måske kunne være :-)
Hilsen Anne-Grethe
Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 3. juni 2012 kl. 21.20
Hej Anne-Grethe (og jer andre)
Jeg har nu googlet løs udfra jeres forslag og er kommet frem til den konklusion, at det må være en JAPANSK PILEURT.
Billederne på siden www.optocleaner.com/japansk_pileurt.htm ligner meget det jeg har i min have. Jeg har smidt et nyt billede op fra afstand, og der er vist ingen tvivl.
Nogle der har erfaring med hvordan de fjernes?
Skrevet af: Søren S Duun, 3. juni 2012 kl. 21.25
Kan man ikke fodre kaniner eller får med den? Noget fornuftig må man da kunne bruge den til.
Skrevet af: Søren S Duun, 3. juni 2012 kl. 22.18
Det er godt nok noget fanden har skabt dette japanske pileurt .
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 4. juni 2012 kl. 7.18
Undskyld, Anne-Grethe - og hej Rasmus,
Jeg har også en flok af slagsen i haven. Den eneste måde, du kan bekæmpe dem på er ved at klippe alle skuddene af - og det bliver du bare ved med i de næste år. Flere gange om ugen. Det mest praktiske vil være, hvis du kan inddrage stykket, hvor de står, i græsplænen, så du bare kan klippe dem med plæneklipperen. Men du skal nappe skuddene af med fingrene også. Det er virkelig en langvarig kamp - og de lave rodskud langt væk fra, hvor de står. Så hold øje med den.
Elsebeth
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 4. juni 2012 kl. 12.44
I øvrigt - en lille pudsighed:
Nogle blomsterarrangører er helt vilde med denne plante til at bruge i deres blomsterarrangementer. Så et alternativ kunne være at finde nogen, der vil give penge for at komme og skære af planterne... :-)
Elsebeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.