Forum

Fjerne af en rod

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: David Svendsen, 15. juli 2012 kl. 21.03

hej jeg har en rod af et træ der står i mellem plankeværk til nabo som bliver ved med at komme med nye skud,for de kommer kun ind på min side da nabo har lukket hans plankeværk siden af, hvordan kan jeg få den til at død, orker ikke at pille plankeværk for at grav den op

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. juli 2012 kl. 21.15

Hvis ikke du vil bruge kemikalier eller grave den op har du begrænset muligheder . Så er der ikke andet for at blive ved med at klippe de rodskud ned som dukker op. Ellers er der mulighed for at få stubfræset jorden, men det kræver at der er plads til dette .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Jensen, 16. juli 2012 kl. 22.31

I gamle dage var der vist noget med at man brugte kobbersøm, som man slog ned i roden, men et stykke el kabel uden isolering kan velsagtens også bruges, som man enten binder rundt om roden elle banker ned i et hul som man har boret i den.
Ellers kan man naturligvis afbarke roden under jordoverfladen
Endelig kan man save de friske skud af og pensle med koncentreret roundup .
Om man også kan få den til at gå ud hvis man dækker hele roden med et par kraftige sorte plastik sække ved jeg ikke
kan eventuelt dækkes med jord for et syns skyld.

Nyt svar til emnet »Fjerne af en rod«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fjerne af en rod

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider