Forum

Podning i Juli!?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per Jensen, 16. juli 2012 kl. 22.47

hej, vi har et frugttræ der trænger til beskæring, dels grene og dels nye lange kviste, så æblerne får mere sol.
nu var tanken så at bruge nogle af kvistene som podekviste på et andet træ.
Jeg havde forestillet mig at tage de fleste blade af kvistene, så der ikke skal bruges så meget saft i begyndelsen. Er der nogen som har prøvet det eller som har en ide om hvorvidt det vil lykkes.
hvis blot det ville lykkes i hvert andet eller tredje tilfælde, så ville jeg være ovenud tilfreds da jeg får rigelig med kviste.
Jeg forestiller mig at skære ca 7 cm grene af det andet træ og så bruge barkpodning,som vel er den slags podning der helt generelt vil lykkes bedst?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 17. juli 2012 kl. 8.35

Hej Per Jensen

Der ligger i Havenyt's arkiv en artikel af Per Kølster med grundig beskrivelse af metoderne man kan bruge - og om hvornår der er bedst mulighed for at få et vellykket poderesultat.
Bare skriv i søgefeltet her på Havenyt: "Podekviste fra frugttræer" - så dukker den op :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Podning i Juli!?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Podning i Juli!?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider