Forum

Lavendel og ribs sammen?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Bæch Sondrup Andersen, 25. juli 2012 kl. 12.24

Nogen der ved om der sker noget ved at man sætter lavendel som bunddække under nogle ribsbuske

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. juli 2012 kl. 20.33

Hej Morten hvis du har højstammede ribsbuske kan det måske lade sig gøre, men ved almindelige buske er det ingen god idè, da lavendel vil strække sig efter lyset og derved lukke af for lyset til ribsene, samtidig vil der blive "kamp" om regndråberne, så hvad satser du på? Ribs eller blomster. Hilsen Henry G.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Bæch Sondrup Andersen, 25. juli 2012 kl. 22.56

Det er endelig bær jeg går efter. Har et hjøbed på 60x240 hvor jeg har sat 6 hvide ribs. Og så var planen at sætte 1 lille lavendel mellem hver busk (ialt 5 planter)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 26. juli 2012 kl. 21.02

Hej Morten der vil nok ikke blive plads een lille lavendel, da du allerede har plantet så mange ribs, når de har vokset i et par år vil de fylde min. 1 m2. Tre planter havde været rigeligt til det bed. 60 cm fra enderne og 60 cm mellem planterne i en række i midten. Henry G.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Bæch Sondrup Andersen, 26. juli 2012 kl. 22.54

Planen var at lave et forsøg med at holde runden nede i en bestemt størrelse og fylde.. hvis de Alså vil finde sige i det og stadig give bær..

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. juli 2012 kl. 23.18

Du har ikke plads nok, hvis ikke du er flittig med beskæresaksen og du skal sporebeskære dem hvis de skal give mange bær.

Brug hellere lavendel et andet sted .

Nyt svar til emnet »Lavendel og ribs sammen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lavendel og ribs sammen?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider