Forum

Espalier til altan

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mark Petterson, 25. juli 2012 kl. 14.46

Hej.
Jeg har en altan, som jeg ønsker at skærme lidt mod naboen, med grønne klatreplanter. Jeg kunne derfor godt tænke mig at opsætte/fastsætte et espalier/stålwire eller ligndende i den ene ende af altanen, for at lave en dejlig grøn afskærmning. Det skal kunnes sættes fast på altanen, lidt på samme måde som med en altankasse forestiller jeg mig, dvs, det skal kunne stå frit op i luften (se eksempel på billeder med den øverste altan). Nogen gode forslag til hvor jeg kan købe sådan noget henne ? send gerne links

Mvh Mark

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. juli 2012 kl. 23.10

Måske kan du bruge rionet/støbenet? Det er jo så tykt, at det kan bære sig selv, så det skal bare sættes fast - og det er i hvert fald fint som espalier :)

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Petterson, 27. juli 2012 kl. 12.25

Hej Anja
Tak for dit svar, men er det ikke nogle færdige løsninger man kan købe, og som kan klikses fast på ens altan-gærde eller lignende?

Det er ikke fordi jeg som sådan har noget imod at lave det selv, men det undrer mig hvis man ikke kan købe noget færdigt.

Mvh Mark

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 27. juli 2012 kl. 13.02

Personligt har jeg det sådan, at jeg bedre kan se hvordan tingene kommer til at fungere når jeg kan både se og røre ved dem.

Gå ud i det nærmeste havecenter, byggemarked eller jem&fix og lad dig inspirere ...

Peter

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Maria Fjorback, 25. marts 2013 kl. 21.37

Hej Mark.

Ved godt dit indlæg er fra sidste år, men har du løst problemet, ellers har jeg måske et forslag - men jeg kan ikke se noget billede :-)

Hilsen Jesnne

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Petterson, 26. marts 2013 kl. 17.07

Hej Jessne
Lad mig endelig høre dit forslag, jeg er ikke kommet i gang med projektet endnu. Billedet kan jeg ikke finde...

Mvh Mark

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Maria Fjorback, 26. marts 2013 kl. 17.18

Hej Mark.

Nu har jeg jo ikke set præcis hvor du vil have det, men jeg forestillede mig du enten lavede en "træramme" af f.eks. reglar, og den ramme skal så fæstnes til den ene mur og evt altanens kant. På rammen monteres trådnet med 10x10 cm felter. Alternativ kan du også bare montere trådnettet direkte på væggen med øksner?

Jeg har lavet alle mine espalier på den måde. Billigt og næsten ikke synligt.

Mon du forstår eller skal jeg tegne?

Hilsen Jeanne (der fik trykket noget forkert i sit navn) :-)

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Genji Jensen, 28. marts 2013 kl. 10.11

Denne her er lidt smart for det er både opbevaring, bænk og afskærmnings espalier i et. Derfor rigtig god til en altan med begrænset plads.

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S29898342/

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Petterson, 28. marts 2013 kl. 14.28

Hej Genji
Ja, den er smart, har set den hos IKEA. Tak for dit input, jeg har flere muligheder kan jeg se på det hele. Vh Mark

Nyt svar til emnet »Espalier til altan«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Espalier til altan

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider