Forum

Hvilken busk?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 26. juli 2012 kl. 16.19

Naboen har denne busk i sin have…bladene ligner solbær, bærrene gør ikke, og de smager meget bittert.
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 26. juli 2012 kl. 17.04

Jeg synes, det ligner en almindelig ribes. Jeg ved ikke, hvad den hedder til efternavn, men det er der garanteret andre, der gør. Jeg tror ikke, man skal spise bærrene. Den kommer med hindbærrøde blomster om foråret - blomstrer samtidig med forsythiaen.
Elsebeth

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. juli 2012 kl. 17.18

Er det ikke den man kalder rød Ribes .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 26. juli 2012 kl. 17.22

Hej Mette m.fl.
Det er en Ribes Sanquineum - som der findes i hvert fald 2 sorter, der kan købes i DK, Koja som bliver lige godt en meter høj og Atrovirens, som bliver noget højere.
God at klippe og tage ind og drive frem med de specielt duftende blomster om foråret.
De er som de fleste ribes, nemme at formere som både halvforveddede stiklinge eller træagtige stiklinge, hvis muligheden byder sig og du mangler en busk.
www.de-gamle-sorter.dk

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 26. juli 2012 kl. 18.06

Tak for et hurtigt svar, det bringer jeg videre til naboen, og så stikker jeg kvisten/en stikling i en potte : )

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. juli 2012 kl. 19.15

Hvis du søger på rød ribes eller blodribs kan du læse mere om den. Den er ikke sjældent. Dog skal du vide at blomsterne lugter af kattepis og derfor ikke så velegnet til afskæring . Men i haven, evt. sammen med forsythia vil de være nogle af de første, der blomstrer om foråret .

Nyt svar til emnet »Hvilken busk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken busk?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider