Skrevet af: Morten Plougmann, 28. juli 2012 kl. 8.44
Efter at have nogle flotte ligusterhække i nogle år, er de begyndt at se lidt triste ud. (man se igennem dem og områder er næsten uden blade.) desuden vokser de ikke så meget mere. Jeg har intet foretaget mig hvad angår gødning eller lign.
Mit spørgsmål lyder:
Hvad kan man gøre for at sætte gang i hækkene?
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. juli 2012 kl. 9.08
Er det nyere planter, som kan mangle vand?
Hvis det er gamle planter, plejer de jo bare at gro og gro, uden at man hjælper dem med det :)
Skrevet af: Morten Plougmann, 28. juli 2012 kl. 9.22
Hej Anja
Nej, de er ikke nyere. Jeg har boet her i fem år, og de var allerede godt og vel halvanden meter høje og fyldige.
Jeg vil skyde på 8+ år.
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. juli 2012 kl. 11.28
HM - så lyder det da lidt mystisk, de plejer ellers bare at gro derudad!
Har der været nogen ydre påvirkninger af nogen slags?
Jeg har ikke lige et godt bud - måske andre her?

Skrevet af: Søren S Duun, 28. juli 2012 kl. 11.55
Prøv at gøde den igen, hold den fri for ukrudt og se om ikke der sker noget med den igen . Der kan også være gået sygdom i hækken men prøv lige at gøde den først, for at udelukke andet .
Skrevet af: Henry G., 28. juli 2012 kl. 17.28
Hej Morten det bedste ville nok være, at du enten klipper hækken ned, til en højde af 30-50 cm, eller udtynder den ved at klippe ca. 1/3 af alle grene ned til basis, men det skal ske senest 1 august, for at de nye skud bliver afhærdet før frost, på den måde giver du din måske forsømte hæk, en hjælpende
"hånd" til at forynge sig. Næste år tager du igen 1/3, og året derefter den sidste del, dette mønster kan man bruge til de fleste buske. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.