Skrevet af: Anette Krongaard, 25. august 2012 kl. 17.59
Jeg har kigget lidt på nettet efter søjlefrugttræer, som jo passer fint til den lille have. Desværre står der flere steder, at deres smagskvalitet ikke er så god. Er det rigtigt - og gælder det alle søjlefrugt træer?
Skrevet af: Søren S Duun, 25. august 2012 kl. 21.47
Nogle af sorterne har været plaget af sygdomme, der gjorte at træerne ikke blev så gamle . Du skal derfor forhøre dig inden du vælger sorter .Det er mulig at du nyere sorter er blevet bedre, det ved jeg ikke, men det var et stort problem tidligere .
prøv evt at kontakte Boi Jensen, De gamle sorter.
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 26. august 2012 kl. 7.22
Vi har 22 forskellige sorter af søjleæbler udplantet, men endnu ikke smagt frugter fra ret mange af dem. De to sorter, der efter sigende skulle være blandt de bedste er Moonlight og Sunlight, som vi begge har fine æbler på i år, men de er endnu ikke modne.
Det er rigtigt som Søren skriver at nogle af sorterne har været planget af sygdomme, men det skyldes for en del, at de har været udbudt på for svage grundstammer.
Skrevet af: Freya Grossmann, 4. april 2014 kl. 23.20
Hej Villy.
Har du fået smagt på æblerne? Er de værd at spise, og hvilke æbler vil du anbefale, hvis de skal være sunde og med god smag?
Med god smag mener jeg, et æble, der smager mere af discovery og ingrid marie end af Golden Delicious.
Kan jeg forvente, at mit aroma-træ kan bestøve dem?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.