Forum

Opbevaring af høstudbytte…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria Jacobsen, 30. september 2012 kl. 21.09

Hej,

hvad gør I andre med opbevaring af kartofler, syltede varer osv osv - alt det fra haven?

Vi bor i et gammelt bondehus, men desværre uden fadebur eller krybekælder ;-) Vi har en carport og et haveskur (der er temmelig luftigt), men jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med den fine høst der er kommet i år. Inkl. de mange sylteglas med alt det lækre - der er ikke plads i køleskabet mere ;-)

Maria

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 1. oktober 2012 kl. 21.37

Grøntsagerne bliver i jorden så længe som muligt. Derefter i flamincokasser - når det så ikke duer længere, er det slut :-(. Alt der kommes på glas henkoges eller syltes og tilsættes atamon. Jeg ville rigtig gerne have en jordkælder! Og en meget større have med plads til en jordkælder :-)

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Kaufmann, 2. oktober 2012 kl. 1.20

Hej Lone

En jordkælder behøver ikke at tage pladsen i din have ;o)

For den jord du graver op bruger skal du jo bruge til at ligge over på kælderen.

og i den jord ligger over der kan du evt, plante alt din salat, radisser osv.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 2. oktober 2012 kl. 20.54

Hej Maria for 2 år siden købte jeg et par grøntsagstønder, lavet af styropur beklædte dem med nogle lag avispapir, med bølgepap imellem, tønden blev placeret udenfor i et beskyttet hjørne med et lille tag over (for at undgå sne), i disse tønder opbevarer jeg kartofler gulerødder m.m. og det holder sig fint i vinterkulden, måske har du et hjørne i carporten, eller i det luftige skur. Hilsen Henry G

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Jacobsen, 2. oktober 2012 kl. 21.42

Jo, det kunne jeg godt have plads til, men hvad er styropur? :-)

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. oktober 2012 kl. 21.10

"Styropur" = Flamingo

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Jacobsen, 7. oktober 2012 kl. 16.20

tak :-)

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Z., 6. august 2014 kl. 7.30

Jeg har fået fat i et gammelt skab, som nu"pynter" langs min mur. Når temperaturen bliver passende lav, anbringer jeg grønsager, frugt og syltetøj i skabet. Om vinteren stiller jeg kasserne på flamingo og lægger hundetæpper over. Jeg har placeret en termoudeføler i skabet, så når det nærmer sig frysepunktet, kommer kasserne ind i baggangen - kun om natten, hvis vi har gæster. Jeg har også fået fat i nogle termokasser fra Superbest' madlevering, men der bliver for fugtigt, når låget kommer på. Musene åd sig igennem de hvide flamingokasser, jeg brugte, inden jeg fik skabet.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. august 2014 kl. 8.22

Jeg er så heldig at have en del planter, der skal overvintres frostfrit, så mine frostfølsomme grønsager står sammen med dem :)

Alle de syltede ting står sammen med vaskemaskine og tørretumbler i en uopvarmet gang, så jeg er fri for at rende ud i skuret og hente.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 6. august 2014 kl. 9.17

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 6. august 2014 kl. 9.32

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Opbevaring af høstudbytte…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Opbevaring af høstudbytte…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider