Forum

Kraftig Beskræring af æble/blomme/pærer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kim Jepsen, 8. oktober 2012 kl. 12.55

Hej alle

mine frugt træer i vores have hænger ud med al for mange kæmpe grene så det nærmest er umulig at at slå græs under dem, skal nærmest ned og kvale på alle fire med plænklipper håndtaget i munden (næsten) kan jeg bærer skærer de nederst grene af så få dem lavet pæn rund?

Kim

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 8. oktober 2012 kl. 16.40

hej Kim,

Ja, det er er jeg sikker på. Det er meningen, de skal være træer og dermed noget over jorden (i hvert fald højere end plæneklipperen). Så slipper du for tandskader... :-)

Elsebeth

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 18. oktober 2012 kl. 11.47

Har haft samme problem, som simpelthen er løst ved at fjerne de nederste grene.
Vær dog opmærksom på, at forskellige frugtsorter skal beskæres på forskellige tidspunkter af året.
Her vil jeg anbefale dig at konsultere nogle af de mange gode bøger, der er skrevet om beskæring. Så går du ikke helt galt i byen.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Bo Nissen, 21. oktober 2012 kl. 3.17

jeg har beskåret mit æbletræ meget sidste sommer og igen her for en uge sidden skar alle de tynde græne ned til 5 cm så var kommet løbet af året.
der var masser af æbler på selv om det blev skåret så meget.

Nyt svar til emnet »Kraftig Beskræring af æble/blomme/pærer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kraftig Beskræring af æble/blomme/pærer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider