Forum

Manglende blomstring på 2 pæretræer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette, 11. maj 2004 kl. 11.27

I efteråret købte jeg et Herrepæretræ og et Aromaæbletræ og i marts måned i år købte jeg et Klare Friis pæretræ og et Ananas æbletræ. Begge æbletræer står med mange blomstrer, men ingen af pæretræerne har blomster og der har ikke været skyggen af blomster på noget tidspunkt.

Klare Friis træet står i græsplænen, hvor jeg har fjernet græsset i 1/2 meters omkreds og det andet står i almindeligt jord.

Min nabo har et gammelt pæretræ som er ved at være færdig med at blomstrer.

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg måske har gjort forkert.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bock, 11. maj 2004 kl. 12.24

Hej Anette

Vi har et 2 år gammelt pæretræ (podet marts 2002), og det blomstrer også først for alvor i år – det vil sige, at den har 2–3 klaser med blomster.

Noget helt andet er, om man bør lade så unge/små træer sætte frugt. Det er jeg faktisk ikke sikker på, er en god ide.

Venlig hilsen
Jakob Bock

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit, 31. maj 2004 kl. 8.07

Du har temmelig sikkert ikke gjort noget forkert. Clara Frijs tager gerne 5–8 år om at komme i bæring, så væbn dig med tålmod. Jeg kender ikke noget til Herrepære, men mon ikke det er det samme, der gør sig gældende.

Lad endelig være med at beskære; det vil bare forsinke blomstringen yderligere.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette, 31. maj 2004 kl. 20.54

Hej Berit,
Tak for svaret, så kan jeg godt se at jeg skal have noget tålmodighed de næste mange år.

Når man er ny haveejer, så kan det være svært, når blomster og træer ikke viser resultat med det samme.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Børge Nielsen, 4. november 2004 kl. 20.56

Jeg har et Grev molkte og et klara Friis spalier op af en vest mur.De har båret godt.,De er ca.10år gl.De har ikke blomstret de sidste to år.Jeg tynder dem ud for at holde dem i spalier. bladene folder sig sammen og bliver sorte. Hvad gør jeg? Børge Nielsen

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Børge Nielsen, 19. august 2005 kl. 7.47

Jeg har nu fået podet mine spalier pæretræer (klara friis og grev molte) med bla.a dagmar og conference. Da greven er en elendig bestøver venter jeg mig meget af forsøget. Jeg fik et råd om at støvsuge jorden omkring tæerne i det tidlige forår for skadedyr. Jeg tror det har hjulpet. Har mange frugter. dog kun fire klara friis.Mvh.Børge Nielsen Holstebro

Nyt svar til emnet »Manglende blomstring på 2 pæretræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Manglende blomstring på 2 pæretræer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider