Forum

Kendskab til en Plante?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Jensen, 17. januar 2013 kl. 23.54

Jeg har en plante hjemme hos mig, men jeg ved desværre ikke hvad den hedder.

Er der nogen der ved det, det vil hjælpe meget fordi jeg gerne vil have flere af den. "SS"

Kh Jeanette

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 18. januar 2013 kl. 8.38

Hej Jeanette jeg kan ikke sige hvad din plante hedder, men du kan lave nye planter, hvis du vil ofre et par af de nederste blade, i så fald tager du fat i et blad og drejer det af, det giver det mindste sår, derefter sætter du bladet i en potte med såjord (gødningsfri) gerne med ekstra iblandet sand, der gør jorden mere vandgennemtrængelig, sæt gerne potten i vinduet, men ikke i direkte sol, den må ikke tørre ud, og du har en ny plante i løbet af foråret. Hilsen Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 18. januar 2013 kl. 10.33

Det er en Crassula ovata Paradistræ , en succulent som er næsten umulig at slå ihjel.
Dn er meget nem at stiklingeformere , du tager et side skud , ikke et blad , og stikker det ned i let fugtigt jord , og du har en ny plante .

P.A

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Jensen, 5. marts 2013 kl. 0.30

Jeg fandt ud af det ikke var en Crassula ovata men en Pachyphytum oviferum :) Man kan også godt lave blad stiklinger af det osv ^^

Men tak alligevel med hjælpen :D

Nyt svar til emnet »Kendskab til en Plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kendskab til en Plante?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider