Skrevet af: Flemming Hansen, 1. februar 2013 kl. 16.35
Er der nogle der ved hvordan jeg skal forholde mig, naboen har lige sendt et krav på at betale selriskoen på et ødelagt tag på en carport, som han påstår mit træ har ødelagt, træet har stået der længer en Carporten
Skrevet af: Mette Petersen, 1. februar 2013 kl. 17.22
www.hegnsloven.dk/
måske kan du blive lidt klogere her ;)
Skrevet af: Henry G., 1. februar 2013 kl. 23.45
Hej Flemming dine træer må IKKE hænge ind over naboens have, uanset hvem eller hvad der kom først, og naboen kan forlange at dit træ kun må være 1,80 m i højden i skel (hækhøjde) ifølge hegnsloven. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Flemming Hansen, 2. februar 2013 kl. 10.18
takker mange gange men træet står over en meter inde på min grund.
Skrevet af: Lone Brems, 2. februar 2013 kl. 17.00
Hej Flemming Hansen
Måske kan du få et godt råd om hvad du stiller op med naboens krav ved at kontakte en af de mange gratis juridiske rådgivninger, der er til rådighed for private.
Med søgeordene "gratis juridisk rådgivning" får du en hel stribe muligheder.
Jeg håber du finder frem til en løsning, der er til at acceptere for både dig og for din nabo. Og at der kan komme en hurtig afklaring, for det er ikke rart for nogen af Jer at være helt uenige om, hvad der er "ret og rimeligt".....
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Henry G., 2. februar 2013 kl. 20.25
Hej Flemming i hegnsloven står der, at et træ der står 5 m. fra skel, må vokse i fuld højde på egen grund, 1 m. fra skel må træet højst være 1,80 m. plus 1 m. og for hver meter afstand til hækken, må træet være 1 m. højere, men der må ikke være grene, der hænger ind over naboens grund. Jeg har været udsat for at en grundejer har klaget til hegnssynet over blade der faldt ned i hans indkørsel, afgørelsen blev at alle grene hvor bladene faldt lodret ned skulle fjernes. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Anja Egeriis, 3. februar 2013 kl. 0.13
Der er ingen regler for, hvor høje træer må være, hvis de ikke er en del af eller kan betragtes som et hegn...
Prøv aT læse her:
www.juraeksperten.dk/bevoksning_skel.html
Men søg noget rådgivning i stedet for kun at spørge her, hvor du får forskelligt lydende svar, som du jo ikke kan bruge til så meget :) Lones råd er rigtig godt - held og lykke med det!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.