Forum

Haveaffald

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morris G., 17. februar 2013 kl. 12.06

Hej
Vi har fået ny nabo, som har beskåret alle sine træer. Desværre har han valgt at smide alt sit haveaffald over et lille hunde hegn og ind på vores side.
Min mand har påtalt det og bedt ham om at fjerne det. Hans kommentar var, at det kunne ligge der og formulde (?)
Efter 2 måneder var det stadigvæk ikke fjernet, og vi valgte at skrive et høfligt julekort og i samme tone, bede ham om at fjerne det.
Det er så 2 måneder siden, stadigvæk intet er sket, så i dag, kylede jeg det hele over på hans side, 1,5 times arbejde.

Nu er jeg blevet helt i tvivl, er jeg ikke bedre end ham, skulle han ha'. Haft endnu en høflig henvisning?

Mange hilsner Morris

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 17. februar 2013 kl. 16.46

Jeg synes bestemt det er rimeligt, at hvis naboen ønsker at hans haveaffald skal ligge og formulde, ja så foregår det på hans grund. I har givet et par pæne henstillinger og ingenting er sket og så synes jeg ikke naboen kan blive fornærmet over at I nu flytter hans haveaffald ind til ham selv. Jeg er mest forundret over at han overhovedet har tilladt sig at smide det ind til jer i første omgang.........

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. februar 2013 kl. 17.08

og sådan startede den nabostrid....

Er du heldig, så sker der ikke mere og så brug tiden på noget positivt og bær i al fremtid over med naboen, som efter din beskrivelse af hændelsesforløbet, jo ikke har almindelig pli.

Hvad laver du ellers i haven?

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morris G., 17. februar 2013 kl. 17.50

Hej Trine,
Tak for din interesse i mit lille "problem". Vi var som du, dybt forundret da vi så det.
Vi har godt nok et lille område bagved vores træer, som "man" tror man kan bruge til affald, men selv det holder vi pænt :-)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morris G., 17. februar 2013 kl. 17.53

Hej Tom,
Håber virkelig ikke at jeg har startet en nabokrig. Håber at det var det, og at vi så kan komme videre. Vil tænke positivt herfra, smile og lade som om at det aldrig er sket.

Ellers laver jeg ikke meget i haven lige nu, det er et sommerhus, men glæder mig til at komme igang :-)

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 17. februar 2013 kl. 18.39

Hej Morris
Er der nogen som helst grund til at antage, at naboen kan have en anden opfattelse af, hvor skellet er, end du og din kone har?At han dermed mener, at han har smidt affaldet på sin egen grund og derfor ikke forstod jeres henvendelser?

Bare en tanke
Mvh Vibeke

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morris G., 17. februar 2013 kl. 19.29

Hej Vibeke,
Det kunne man sagtens foranlediges til at tro, men nej, den forrige ejer, har sat en lille lavt hunde hegn, hele vejen rundt om hans have. Dette hegn har han været nødt til at forcere, for at få alt affaldet ind på vores grund.
Vi taler om rigtig meget affald, ca 1,4 højt og så 1,5 m bredt og så ellers 15-20 m langt. Ikke at jeg har været ude med målebånd, men har et godt øjemål :-)
Mvh Morris

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britt Pedersen, 18. februar 2013 kl. 21.55

Hej Morris

Næste gang så sig tak for alt det dejlige mad til dine regnorme. Kør grenene gennem en kvashugger eller klip dem i stykker og brug dem til jorddække - så undgår du den nabokrig...

Britt

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morris G., 20. februar 2013 kl. 15.53

Kære ven,

Ja suk, bare det var så nemt.

Marina

Nyt svar til emnet »Haveaffald«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Haveaffald

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider