Skrevet af: Søren Kjærgaard Jensen, 7. marts 2013 kl. 13.46
Hej alle sammen.
jeg håber der er nogen der kan svare på dette spørgsmål?
Jeg overvejer at starte production, af 2-400 frilands gæs til slagt!
Tanken er at opdrætte dem, og lade dem græsse, på klassisk vis, og self. slutfodre dem før slagt,
jeg mangler nogle der kan afsætte gæssene, er der nogen der kender en virksomhed der, aftager gæssene, slagter dem og sælger dem videre, så jeg IKKE SELV SKAL STÅ FOR HVERKEN SLAGT/ ELLER SALG.
Mvh Skytte Søren jensen.
Skrevet af: Søren S Duun, 7. marts 2013 kl. 14.18
Har ingen anelse, men kan det passe at dem man køber bliver slagtet i tyskland . ? .Måske du også skal spørge Danmarks fjerkræavlerforening .
Du kan også ringe til america i thisted og spørge dem om de kender til et dansk fjerkræslagteri , de sælger en masse udstyr og heribland slagteriudstyr. Måske de kan hjælpe dig videre .
Skrevet af: Karen Andersen, 7. marts 2013 kl. 16.57
en rigtig god bog at kende er:
gæs og ænder til husbehov af Flemming Schiøtte
og evt.høns og andet fjerkræ til husbehov af Andrew Singer
forlag skarv
Skrevet af: Lis P., 8. marts 2013 kl. 7.05
Søren inden du begynder med dine gæs skal du nok gå ind og læse på fødevarestyrelsens side, for man må ikek bare have dyr sælge osv. der er så mange regler inden for dyrhold, der skal dyrelæge m.m, men du kunne måske melde dig ind på fjerkrae.dk/prod/index.php?action=forum, der kan det være der er en der ved mere, for som reglerne er nu må hobbyavlere ikke engang give deres overskuds æg væk, langt mindre sælge dem. Nu ved jeg godt at 200 gæs ikke lige er hobbyavl og alligevel kommer det sikkert ind under det.
MVh Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.