Skrevet af: Philip L., 30. marts 2013 kl. 19.15
Ja - overskriften siger sig selv :)
Så hvad er din ynglings plante/blomst og hvorfor?
Min er banan mynten - Mentha arvensis "Banana" på latin. Det en meget speciel mynte. Mange kender den ikke og når de dufter til den tænker de ikke banen før man siger det en banan - mynte. Den er flot grøn og får fine blomster. Og ja bare en flot blomst/plante.
Hvad er jeres?!
Skrevet af: Mette Lund, 30. marts 2013 kl. 20.01
Min yndlingsplante er en alm. syren. Jeg elsker duften og synes, at det er den mest overdådige blomst. Min eneste fortrydelse er at buketter af syren ikke holder så længe.
Jeg har aldrig hørt om bananmynte.
Mvh Mette
Skrevet af: Mette Petersen, 30. marts 2013 kl. 20.26
Mette, hvis du hamrer på stilkene til de kvases, og derefter sætter dem dybt i meget varmt vand, kan de holde meget længere....
Min yndlingsblomst er liljekonval :)
Skrevet af: Søren S Duun, 30. marts 2013 kl. 20.45
Det var et svær spørgsmål, bl.a. fordi der er så mange planter at vælge imellem . Jeg kan godt lide den dobbeltblomstret hvide syren, samt den blomst, der hedder Linnea borealis, da min datter hedder Linnea . Roser med stærke dufte tiltaler mig også . Frilandsorkideer syntes jeg er utrolig spændende og flotte .
Hvert forår syntes jeg at det er en fryd for øjet at se mine æbletræer blomstrer og jeg kunne vælge mere endnu. Jeg syntes at den grønne fauna er spændende og jeg kan gå og botanisere så snart der er lidt forskelligt at kigge på . Det i sig selv er også en fryd for øjet .
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. marts 2013 kl. 9.33
Min må være violfrøstjerne - den er jeg fuldstændig fascineret af. Men jeg forstår godt jeres valg - de ligger også alle højt på min liste. Bananmynten kender jeg dog ikke. Men jeg vil give Søren ret - nogle gange er det næsten mere årstiden og det samlede billede, der ligefrem kan give en lykkefølelse.
Når vi nu engang får forår - så bliver det fuldstændigt eksplosivt, fordi det er kommet så langt bagefter. Vi skal ud og gå en runde i haven mindst tre gange om dagen for at nå at nyde det hele.
Skrevet af: Peter A., 31. marts 2013 kl. 10.55
Min ynglingsblomst er Taraxacum vulgaris , den svigter aldrig kommer år efter år..........
P.A.
Skrevet af: Jens Knudsen, 31. marts 2013 kl. 11.28
Mine yndlingsblomster er forskellige slags i løbet af årstiden og når jeg ser tilbage, er valget også svingende gennem livet.
Violfrøstjernen er meget højt på listen.
Nok den højest skattede af alle er den vilde Engblomme, jeg er så heldig at have i min enghave.
Skrevet af: E. Petersen, 31. marts 2013 kl. 14.26
Dejligt at der er så forskellige meninger, og de kan jo også skifte, som haveåret går. Selv er jeg meget glad for akelejer, da de lyser godt op efter en lang vinter i min vilde have. Har desværre kun to slags. Der er også violfrøstjerne, rose Helena (rosernes arkitektens trøst) o.s.v. Ja vi har meget at se frem til, når nu vejret arter sig.
Skrevet af: Mette Petersen, 31. marts 2013 kl. 18.48
E.Petersen: jeg har adskillige slags akelejefrø på lager, sender gerne hvis du sender mig en mail :)
Skrevet af: Freya Grossmann, 31. marts 2013 kl. 20.39
Jeg er vild med bourgonvilla - stort flor af purpur blomster.
Er dog ikke frostsikker, så jeg nyder den sydpå.
Men pæonernes store blomster er også flotte og overdådige. Desværre en kort sæson.
Morgenfruer er også skønne - nemme at dyrke og kommer igen og igen!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.