Forum

Ferie 12 dage hvad gør jeg med planterne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 7. maj 2013 kl. 18.43

jeg skal på ferie i Italien fra på fredag og kommer ikk hjem før d. 22
nogle forslag til hvordan jeg kan få planterne vandet så de ikke dør.. mange af dem er stadig meget små og nogle er stadig frø som ikk er spiret..

her er nogle billeder af alle mine planter:
1.bp.blogspot.com/-8OTMQtp1ndA/UYT_eIh-KrI/AAAAAAAAAN4/_bqyfWKtc-k/s1600/SAM_8149.JPG

4.bp.blogspot.com/-5XU51GYDaAw/UYUJVlVbWJI/AAAAAAAAAPU/MH2ft2e7fjw/s1600/SAM_8162.JPG

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 7. maj 2013 kl. 18.49

Du bliver nok nødt til at allierer dig med noget familie eller en god nabo der kan komme og vande dine planter for dig. Det er vel ikke meget anderledes end folk der har hund eller kat - dem kan man heller ikke forlade i 12 dage uden man var nogen til at passe dem. :-)

Peter
Uden hund og kat, men med drivhus der også skal passes af naboerne i ferien. ;-)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 7. maj 2013 kl. 19.05

jeg ved ikk om jeg tør overlade nøglen til min lejligheden til naboen.. kender dem ikke..

kunne godt få min bror til det men han gider ikk cykle herud hver dag så jeg skal flytte alle de mindste planter ud til ham som behøver vand dagligt

og resten af planterne som kan klare sig uden vand i et par dage eller planterne som har en stor nok potte til at holde på vandet lader jeg stå her
så behøver han kun at komme 1-2 gange..

kan du hjælpe mig med at se hvilke planter som jeg bør flytte ud til ham og hvilke som jeg kan lade stå hvis jeg sender dig nogle billeder af dem? for det er første år jeg dyrker grøntsager og har aldrig gjort det før så ved ikk hvor meget vand de behøver og hvor længe de kan klare sig uden..
ville være en stor hjælp..

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 10. maj 2013 kl. 12.18

hej ..
jeg er med samme probglem/udfordring.
blot til Spanien i 1 mrd jeg har noteret mig mængde
af vand i mililitter pr potte
feks citrontræ nr 2 skal have ca 400ml vand pr
5-6 dag
lidt mindre appelsin planter i mindre potter
300-350ml vand pr 5-6 dag os
og undersøgt hvilke som kan stå ude på denne årstid
osv god fornøjelse
vh René

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 10. maj 2013 kl. 12.25

dette billede ovenfor er en beklagelig fejl
oh undskylder herfor. .
mvh René

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 10. maj 2013 kl. 12.29

ja nu den vist rigtig løbet af sporet. .
må til bunds " i den fejl opsætning med foto
vh René

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 11. maj 2013 kl. 17.22

de notater du har lavet af mængden af vand de forskellige planter skal bruge, og hvornår de skal bruge det, er det noget du selv har fundet ud af ved at prøve at vande dem i bestemte mængder og tidsrum eller har du læst det forskellige steder?

Nyt svar til emnet »Ferie 12 dage hvad gør jeg med planterne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ferie 12 dage hvad gør jeg med planterne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider