Skrevet af: Kari S., 16. maj 2013 kl. 9.36
Vi har en gammel hæk stående, som er en blanding af alt muligt. Elm, tjørn, osv. Og halvdelen af de elmetræer der står, er gået ud! Så vi har ikke noget privatliv overhovedet.
Jeg har så været på planteskolen og fået et rigtig fint tilbud på en bøgehæk. 80kr for en 120 cm plante.
Problemet er så at vores nabo ikke vil med til det, fordi han har fundet en leguster på 150 cm for 40kr. på nettet. Kan ikke selv finde det nogen steder, så ved ikke lige om det kan passe..
Og vi har det sådan at det må rigtig gerne være ordentlig, for vi skal bo i det. Naboen lejer huset ud, så han skal ikke se på det hverdag og kan egentlig være ligeglad med kvaliteten.
Nogen som ved hvor han evt har fundet det hæk? Og synes I vi skal finde os i at han ikke vil være med til at betale prisen for en ordentlig hæk? Og nogle råd til hvordan vi får det løst bedst muligt?
Skrevet af: Kari S., 16. maj 2013 kl. 9.39
Sådan ser den ud..
Skrevet af: Freya Grossmann, 16. maj 2013 kl. 10.19
Hvorfor tilbyder du ikke at betale for hele hækken selv? Plant den evt. en meter inde på egen grund, så er du ude over det?
Skrevet af: Kari S., 16. maj 2013 kl. 11.26
Det har jeg også tænkt, men det er lidt af en udgift og hvis vi ikke finder nogen løsning så ender det sikkert også med at vi selv betaler..
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 16. maj 2013 kl. 12.20
Han kan da give det, som ligusteren ville have kostet - eller evt. lidt mere. Tror du ikke, I kan overtale ham til det? Det er da et tilskud.
Skrevet af: Anja Egeriis, 16. maj 2013 kl. 16.15
En bøgehæk vokser jo pænt langsomt - hvis I ønsker jeres privatliv tilbage nogenlunde hurtigt, var det måske slet ikke så dumt med liguster?
Men ellers synes jeg, at det er et godt forslag at bede naboen betale det som ½ ligusterhæk ville koste :)
Skrevet af: Mogens; E., 16. maj 2013 kl. 20.03
Jeg holde med naboen om en Liguster.
Den vokser meget hurtigere op, skal kun klippes 1 - 2 gange om året, kan holdes snorlige pga. tynde grene og den kan fås som stedsegrøn.
Bøgehækken gror langsomt op, får først blade på i maj måned, om vinteren er den lidt gennemsigtig, når den taber bladene ligger de i bunker i hele haven, om vinteren rasler bladene meget og hækken er vanskelig at klippe pga. tykke grene.
Det er sikkert barrods ligusterplanter naboen har fundet og hvis det er den stedsegrønne, er det godt tilbud som du vil blive glad for i årene fremover.
Jeg har selv begge hæktyper.
Skrevet af: Maiken Kronborg, 17. maj 2013 kl. 10.59
Ja, god idé mht. at spørge naboen om han vil betale det halve af liguster.. Men forstår så udemærket, at du godt vil n bøgehæk!
Skrevet af: Lis P., 17. maj 2013 kl. 15.25
Ulempen ved bøgehæk er en masse blade som er længe om at formulde, det varer også længere inden den bliver grøn, den gror langsommere som Mogens skriver
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.