Skrevet af: Andreas Thomsen, 17. maj 2013 kl. 21.20
Hej
Har nu haft rabarber i haven i 5 år.
Og ville da lige høre om der nogen der har haft som om der kommer en blomst i toppen..
Er nemlig første gang vi har haft det i de 5 År.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 17. maj 2013 kl. 21.47
Det har jeg også. Det er tidligt - de plejer først at komme senere, mener jeg. Måske pga frosten?
Elsebeth
PS - man kan lave en flot buket med den blomst - sammen med andre blomster....
Skrevet af: Andreas Thomsen, 17. maj 2013 kl. 22.11
Hej
Tænkte mere på om man stadigkan bruge stilken selv om der kommer en blomst på denne....
Skrevet af: Mogens; E., 17. maj 2013 kl. 22.44
Den stilk med blomst skal ikke spises. Den sidste uge har jeg brækket blomster af mine rabarber. Planten bruger meget energi på at sætte blomster og danner så færre rabarber. Så skær blomsterne af.
Skrevet af: Niels V., 18. maj 2013 kl. 22.27
Det siges at planten sætter færre stilke når den får lov at blomstre og derfor skal man brække blomsten af.
Jeg plejer nu at lade den sidde. Det bliver en imponerende høj og flot blomst der får flotte frøstande efter afblomstring. Så må vi jo bare nøjes med lidt færre rabarber, men det er nu meget lidt det betyder.
Det går ikke ud over kvaliteten af rabarberne at de blomstrer.
Skrevet af: Jens Agerholm, 27. maj 2013 kl. 6.08
Jeg har flyttet mine rabarber i efteråret. Er det rigtigt, at man skal lade dem være i fred det første år - eller må man godt tage af stilkene. De står meget flot nu.
Skrevet af: Anja Egeriis, 27. maj 2013 kl. 6.53
Hvis den ser stor og flot ud, kan du sagtens tage nogle af stilkene - men måske ikke lige så mange, som du plejer :)
Skrevet af: Jens Agerholm, 27. maj 2013 kl. 7.14
Tak for rådet. Jeg snupper nogle stykker ...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.