Skrevet af: M. Have, 28. maj 2013 kl. 14.38
laves stella på svagtvoksende stamme og hvad hedder disse stammer. kunne nemlig godt tænke mig kun et kirsebærtræ, og stella skulle jo være selvbestøvende
Skrevet af: Søren S Duun, 28. maj 2013 kl. 16.39
De hedder enten gisela 12 eller weiroot . Gisela 12 giver de minste træer
Skrevet af: M. Have, 28. maj 2013 kl. 21.55
kan alle slags kirsebær puttes på de stammer, for sunburst og lapins syntes jeg også er interesante
Skrevet af: Søren S Duun, 28. maj 2013 kl. 22.32
Det var et godt spørgsmål. Du skal nok spørge på den lokale planteskole eller få dem fremstillet specielt . Jeg mener ikke at gisela 12 er så almindelige. Sunburst er rigtig god den har jeg selv .
Skrevet af: M. Have, 28. maj 2013 kl. 22.44
har du sunburst på langsom/svagtvoksende stamme
Skrevet af: Bente Madsen, 28. maj 2013 kl. 22.49
Hvis det er samme stamme ville jeg vælge Stella. Stella er et fantastisk kirsebær. Desværre blev det træ vi havde for stort og måtte fældes. Det stod midt i køkkenhaven og vi var ikke dygtige nok til beskæringen. Men det gav de skønneste bær. Og jeg synes ikke der var de store problemer med revnede bær. Senere valgte vi et Sunburst som vi placerede et andet sted og holder i en fornuftig størrelse. Og det er et dejligt træ men... Ville til enhver tid foretrække Stella, synes vores Stella bar mere frugt. Men hvis man kan få en "lille" Sunburst ville det være et godt alternativ efter min mening.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.