Skrevet af: Britta Laursen, 3. juni 2013 kl. 6.53
Vi fandt blå frø i jorden, da vi vendte jorden og nu er der kommet små kløver lignende planter ud af dem.
Nu er mit spørgsmål, hvad er det for små kløver planter, der er kommet ud af frøene.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. juni 2013 kl. 8.43
Hej Britta
Det er ikke kløver, men kimplanter af et medlem af korsblomstfamilien. Hvilken art, skal jeg ikke kunne sige.
Skrevet af: Britta Laursen, 3. juni 2013 kl. 10.38
Hej Vibeke Er kimplantens frø så et lille blåt frø.
Skrevet af: Susie K., 3. juni 2013 kl. 12.50
Det bliver spændende Britta, hvad de udvikler sig til ;-)
Skrevet af: Freya Grossmann, 3. juni 2013 kl. 13.29
Hej Britta
Når man skal bestemme planter, kan man sjældent regne med hvordan de første blade ser ud. De ligner nemlig ikke de blivende blade.
Men jeg tror bestemt, at Vibeke har ret.
Men om det er kål, ræddike eller raps, kan man ikke lige sige. du må vente og se. Men de vil nok gerne have mere plads - især hvis det viser sig at være kål.
Skrevet af: Bente Madsen, 3. juni 2013 kl. 20.49
Hvad var der på stedet sidste år? Kan det været selvsået rucula eller radiser?
Skrevet af: Freya Grossmann, 3. juni 2013 kl. 21.07
Eller radiser...?
Skrevet af: Henry G., 3. juni 2013 kl. 21.19
Kan det være Valmuer? De har blå frø, og der er normalt mange frø i en blomst. Henry G.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 3. juni 2013 kl. 21.59
Ja, de ligner faktisk valmuer. Jeg har noget tilsvarende i min have - de nye planter har den specielle lysegrønne farve. Hvis det er valmuefrø, ser de ud som blå birkes. Det er faktisk blå birkes...
Elsebeth
Skrevet af: Britta Laursen, 4. juni 2013 kl. 14.57
Tusind Tak for jeres svar her
De er ser ud som om de er små blå birkesfrø så det kan jo også være valmuer Elsebeth og Henry G.. Selvføligelig er spændende hvad det kunne være og hvad det ville blive til. Men de bliver nødt til at fjerne det for andet kan gro der.
Men de er blevet smidt i jorden i forhaven hos nogle jeg kender og det er sikkert drengestreger. De ligger i forhaven og når man graver op i nu igen, kan man se at de spirer i jorden. De er rigtig kede af, at sådan noget er sket for de bliver jo nødt til at skifte al jorden ud.
Britta
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.