Forum

Dræber snegle i 2014

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 7. juni 2013 kl. 15.36

Hej.
Sidste år var første gang vi så de frygtede bæster i haven. De har ellers været talrige i nærliggende naturområde i en årrække.

På et tidspunkt i sommeren 2013 fandt jeg omkring 20 stk, der måtte lade livet.
Indtil nu har jeg i år ikke observeret en eneste!

Er jeg heldig og fået ram på alle inden de nåede at lægge æg, eller har vi haft en gunstig vinter i denne henseende.
Jeg håber, det er naturen selv, der har sat en stopper for udbredelse. Vi må håbe, det ikke er et forbigående fænomen og de vender talstærkt tilbage senere.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. juni 2013 kl. 18.02

Hej Jens

Måske er du heldig - lad os håbe det!

Her er det sådan, at dræbersneglene kun er rigtig talrige i fugtige og varme perioder. Lige nu er det ret tørt her og derfor er snegleplagen tålelig...

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 7. juni 2013 kl. 19.39

Undskyld Jens- men jeg kan altså ikke lade være : Vi skriver altså pt 2013 :-)

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 7. juni 2013 kl. 20.45

Tak Anne-Grethe.
Jeg sov vist lidt i timen, der.
Jens

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 7. juni 2013 kl. 22.25

Jeg så heller ikke nogen dræbersnegle indtil for 1 uge siden, men nu er de her desværre igen. Mon ikke de bare er lidt forsinkede grundet det kolde forår?

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 7. juni 2013 kl. 22.36

Hej Jens. Jeg går også og undrer mig. Har kun mødt 1 stk dræbersnegl i haven indtil videre. Den er død nu. Det er mærkeligt. Vi har dog fået noget regn. Jeg bor i Stenløse og plejer da at have en del snegle. I år er det ind til videre kun de almindelige havesnegle m hus.

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Philip L., 7. juni 2013 kl. 22.53

Jeg har heller ikke mødt nogle - underligt for har et fristende myntebed :D

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 8. juni 2013 kl. 7.30

Hej Philip

Igennem årene har jeg bemærket, at der er planter, som sneglene undgår eller tager til sidst bl.a. mynte. Jeg har 5 - 6 forskellige mynter i haven og kun hestemynte har haft en smule besøg. Kruse-, Chokolade-, Eau de Cologne-, Ingefær-,Jordbær- og Bananmynte er i meget lille kurs hos dræbersneglene, eller snegle i det hele taget.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 8. juni 2013 kl. 7.57

- hos os har der heller ikke vværet andet end nogle få - det er nok den lange vinter der er årsagen - heldigvis - sidste år kunne jeg klippe 2-4 hundrede om dagen -

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. juni 2013 kl. 22.28

I år har jeg endnu ikke overhalet en eneste dræbersnegl.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 14. juni 2013 kl. 11.27

Hej.

Så skete det alligevel.
Efter den gode regn måtte 4 bæster lade livet her til morgen.

Jeg troede naivt at naturen sejrede med den lange vinter og havde fjernet betingelserne for dem.
Sådan gik det ikke.
Pokkers også.

Hilsen Jens

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben Spangberg, 22. september 2013 kl. 0.43

Vi har desværre haft rigtig mange dræbersnegle i vores have i år. Vi samlede fra april og til juni ca 100 om dagen. Vores kolonihave grænser op til et stort stykke med skov, det er her de kommer vrimlende frem fra. Men fra juni blev vores liv meget lettere, herefter har vi ikke set ret mange og midt i juli holdt vi helt op med at tage i haven om aftenen for at samle snegle. Så vi håber på en kold periode i den kommende vinter. Jo færer snegle jo bedre ;)

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 22. september 2013 kl. 7.24

Forskerne har fundet aktive dræbersnegle allerede i januar, så jeg vil anbefale, at man hår tidligt igang. Måske sneglefælder nu, inden vinteren kommer?

Nyt svar til emnet »Dræber snegle i 2014«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Dræber snegle i 2014

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider