Forum

Vinplante.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. juni 2013 kl. 22.37

Min 5 år gamle Heimrod vinplante er bundet op til en sydmur med fuld sol fra morgen til aften, og gror lystigt med masser af blade.
De sidste 2 år har den kun sat 5-6 små drueklaser på den vestlige halvdel af hovedstammen, og slet ingen på den østlige del. Der har ikke været gravet eller rodet i jorden omkring roden.
Skud uden klaser bliver fjernet, dem med klaser bliver klippet over 3. blad efter klasen.
Hvad er gået galt med planten.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 22. juni 2013 kl. 7.50

- himrod er ikke så god udendørs den har det bedst i koldhus -og skuddene uden druer skal du klippe over 3. blad ellers har den jo ikke nok at lave energi med -

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Larsen, 22. juni 2013 kl. 12.20

Vi har også en himrod, både i drivhus og friland, har altid klippet over 1 blad efter klasen, det har virket godt nok, men druen er bedst i drivhus.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 22. juni 2013 kl. 21.41

Tak for råd og vejledning.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Betina Justesen, 4. juli 2013 kl. 12.28

Hej.
Jeg vil rigtig gerne ha de 10 sider om vinplanter.

Mvh Betina

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 7. juli 2013 kl. 22.03

Hej Betina.

Ja, nu er der af uransaglige årsager "2 emner" der netop hedder "Vinplante", på www.Havenyt.dk.
Den jeg plejer at svare på spørgsmål fra er denne:
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html

Den side er du nok nødt til at "gå ind på", fordi fra den side får jeg pr. automatik en mail, når der er nye spørgsmål ang. vindrueplanter.
Jeg syntes ikke, at jeg vil bruge tid på at aflæse alle de forskellige side/emner der handler om vindrueplanter på www.havenyt.dk, hvis "man" ikke pr. automatik går ind og stiller sine spørgsmål på lige netop den side.
Der er rigtig mange forskellige sider, der har vindruespørgsmål, på havenyt.dk.

Hvis du sender mig en mail, så sender jeg dig "de ca. 10 sider ang. vindrueplantepasning". Du er også velkommen til at ringe mig op. På den omtalte side finder du også mit tlf.nr.

Venlig hilsen
Holger Pedersen, 3600 Frederikssund
Mail: hope@post.tele.dk

Nyt svar til emnet »Vinplante.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Vinplante.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider