Forum

Oliventræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jonna Thomsen, 25. juni 2013 kl. 21.06

For snart et år side, skrev jeg her ind, fordi jeg skulle beskære mit oliventræ. Jeg ville høre om der var nogen erfaring med at få skuddene til at gro. Jeg fik svar på at putte skuddene i grus/ sand / jord blanding ( mener jeg) holde fugtig og sætte pose over. Jeg lovede at give en tilbagemelding. Ud af ca 10 skud er kun en desværre blevet et lille træ. Men det var det hele værd, jeg er super stolt og prøver selvfølgelig igen ca. Aug. På billedet ses mit lille træ til venstre og modertræet til højre. Mit lille træ er fuld af nye skud og knopper. Nogen der ved om det skal gødes svagt nu? Og det store træ?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 26. juni 2013 kl. 14.55

Det er ret let at stiklinge formere oliven , brug stiklinge klippet direkte fra stammen, stik dem i grusblandet muld i plastpotter , kom en plastpose eller et engangs 0.5L fadølskrus over , stil dem lunt og lyst , ikke direkte sol , kig i bunden af potterne regelmæsigt og når man kan se de hvide rødder i hullerne i bunden af potterne , så har de fået rødder , det er bedst i foråret , men kan godt nåes nu............

Peter A.

Nyt svar til emnet »Oliventræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Oliventræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider